„Uvedením této tragédie HaDivadlo trochu kompenzuje svůj komediální repertoár,“ uvedl umělecký šéf HaDivadla Luboš Balák. Dalším výkyvem ze zaběhlých hadivadelních standardů je to, že se herci nepodíleli na dramatizaci, texty dostali hotové.

Křehká a smrtonosná

„Lulu je křehká dívka, která si hraje s muži a ti se kvůli ní vraždí nebo jsou vražděni,“ charakterizoval postavu titulní hrdinky Balák, který v inscenaci plní roli dramaturga. Mužské partnery, které Lulu postupně ničí, hrají mimo jiné Cyril Drozda, Marek Daniel, Miloš Maršálek, Ján Sedal, Jiří Hájek, Marek Pospíchal nebo Martin Dohnal.

Roli jednoho z milenců, Schwartze, ztvární student bratislavské Vysoké školy múzických umění Marián Chalány. „Původně jsem měl hrát v češtině, ale na začátku minulého týdne jsme se s režisérem domluvili, že moje slovenština zní přirozeněji,“ říká Chalány. O jeho talentu svědčí to, že se vedle bratislavské školy dostal jak na brněnskou, tak pražskou akademii múzických umění.

„Na postavu Lulu existují dva pohedy. Jedni říkají, že je to potvora, která zabila všechny chlapy, kteří se vyskytli v jejím okolí. Feministický pohled naznačuje, že ji ti muži chtěli vlastnit a ovládnout a tím kromě sebe zničili i Lulu. Pravda se podle mne nachází někde uprostřed,“ myslí si režisér Porubjak.

Hudba? Ne, beatbox

Pro Janu Plodkovou není Lulu charakterově blízká role. „Lulu je hodně pudová, já jsem spíš racionální,“ líčí Plodková hlavní rozdíl mezi svou postavou a sebou. Dodává ale, že Lulu pro ni nepředstavuje takovou „potvoru“, jakou v ní vidí muži.

Podle Porubjaka se původní text pro potřeby brněnské inscenace dost škrtal, z původních dvou set dvaceti stran zůstalo čtyřicet. „Ve hře není vůbec žádná živá hudba,“ upozorňuje Balák. Hudební složku zastane beatboxer Ondřej Havlík. Beatbox je podle internetové Wikipedie způsob vytváření tónů, které imitují bicí, basy a melodie, a to pouze ústy, bez použití hudebních nástrojů.