I to byl jeden z důvodů, proč studenti Vysoké školy uměleckoprůmyslové uspořádali výstavu Husákovo 3 + 1, jejíž podtitulek zní Bytová kultura sedmdesátých let. Tuto výstavu, která zachycuje běžný lidový styl Husákovy éry, provází další dva výstavní projekty: Slavné jihomoravské vily a výběr soutěžních fotografií Frame 007.

Umakart, kovral a chemlon
Instalace výstavy Husákovo 3 + 1 vychází z repliky panelákového třípokojového bytu včetně vybavení nábytkem a předměty denní spotřeby. Za hypotetické obyvatele jsme určili průměrnou čtyřčlennou rodinu s dvěma dětmi. Výsledná, takzvaná skanzenová forma, se má co nejvíce přiblížit historii, ovšem bez přílišné ironizace dobové estetiky,“ uvedla vedoucí semináře Dějiny a teorie designu a nových médií Lada Hubatová – Vacková.

Pro účely expozice proběhla kromě individuálního sběru exponátů také rozsáhlá inzertní akce, zaměřená především na pražská sídliště vybudovaná během sedmdesátých let.

Počátkem září studenti pouliční i elektronickou inzercí oslovili několik desítek tisíc obyvatel, aby pro výstavu dobový nábytek získali.

„Zatímco vnitřní část výstavy pracuje s bezprostředností a emocemi, vnější část je pojata jako vysvětlivka či komentář. Studenti zde na ilustrovaných panelech, zaměřených na jednotlivé specializované oblasti jako nábytek, elektronika, dětský pokoj, bytové jádro, představují zpracovaná témata,“ uvedl ředitel Domu umění Rostislav Koryčánek.
Další výstava, Slavné jihomoravské vily, představuje padesát nejhodnotnějších příkladů vilové architektury na území Jihomoravského kraje, postavených od pozdního devatenáctého století po dnešek.

Individuální bydlení
„Každé stavbě je věnován stručný text s popisem dispozičního řešení, použitých konstrukcí a materiálů a charakteristika jejího stylu. Na ukázkách vilové architektury z posledních let mohou návštěvníci posoudit vliv tradice, ale i formální a obsahové změny, jež v oblasti vilové architektury přinesla současnost,“ uvedl jeden z autorů výstavy Jan Sedlák.
Výstavu doplněnou ukázkami dobového nábytku zachycuje i stejnojmenná kniha.

Poslední výstavou, kterou mohou návštěvníci Domu umění města Brna zhlédnout, je výběr oceněných fotografií Frame 007.
„Frame je fotografická soutěž, kterou pořádáme již třetím rokem pro profesionální fotografy a studenty fotografických škol,“ uvedl profesor Miroslav Vojtěchovský. Záměrem soutěže je poskytnout základ pro nekomerční autorskou tvorbu.
V letošní odborné porotě zasednou například dokumentární fotograf Jindřich Štreit a ředitelka Leica Gallery Prague Jana Boemerová.