Po tragické smrti Petra Kellnera není jasné, zda a jestli herci hru znovu uvedou. „Jako divadlo ještě nemáme oficiální postoj, událost je čerstvá a divadlo kvůli pandemii nehraje,“ řekl řežisér Jiří Honzírek.
Protože se umělci kvůli protikoronavirovým opatřením nesetkali, nemohou ani předvídat, zda hru v návaznosti na tragickou nehodu, při níž Kellner o víkendu zemřel, pozmění.
„Pokud by se hra textově nezměnila a zůstala, jaká je, nebude o této události. Zatím jsme o tom s kolegy nemluvili. Nevím, zda by byly tendence k tomu hru měnit, ale představení je postavené tak, že pracuje s živým Petrem Kellnerem. Je k němu velice tvrdé a kritické a mluví o jeho osobních vlastnostech,“ doplnil Honzírek.
Bohatli díky privatizaci
Jak dodal, herci nacvičují další inscenace, které by po otevření divadla chtěli uvést. „Uvádění repríz hry o Petru Kellnerovi není a ani nebyla priorita. Nebylo jasné, zda bychom hru uváděli, i kdyby nedošlo k nehodě. Zemřel tragicky, takže myslím, že se nehodí, abychom ji hráli v podobě, v jaké vznikla. Petr Kellner už není, nemůže nic změnit ani ovlivnit. Hrát hru bez úprav dál by nebylo etické,“ poznamenal režisér.
Inscenace přibližovala období 90. let, ve kterých podnikatelé bohatli díky privatizaci státního majetku. Jedním z nich byl i někdejší majitel PPF Group Petr Kellner, který se vyhýbal médiím a veřejnost o něm měla minimum informací.
V roce 2020 bylo jeho jmění podle odhadu přes 290 miliard korun. „Hra ukazuje vývoj a vznik impéria Petra Kellnera a události od raných 90. let, ve kterých díky kuponové privatizaci přišel velice podivným a vlastně neférovým způsobem k prvním penězům. Pak je úročil pomocí lichvy a tím, že se pohyboval na hraně zákonů. Petr Kellner je příklad důsledku nezvládnutého živelného kapitalismu, který v 90. letech nastal,“ přiblížil Honzírek.