VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bareš: Nejkrásnější divadelní etapa byla v Brně

Brno /ROZHOVOR/ – Herec Igor Bareš je už pátým rokem členem činohry pražského Národního divadla. K Moravě jej poutají okamžiky nejzásadnější.

3.12.2009
SDÍLEJ:

Brzy po revoluci Igor Bareš daboval seriál Dallas, hlas propůjčil i Marlonu Brandovi, Sylvesteru Stallonovi i Charlesi Bronsonovi.Foto: DENÍK/Ivan Babej

Narodil se v Olomouci, v Brně vystudoval herectví a začal svoji kariéru. Lidskou tragiku a rozervanost ztvárnil v postavách Hamleta, Ivana Karamazova nebo Raskolnikova. Na jeviště rodné Olomouce se vrátí v březnu 2010, kdy jej čeká hostování v inscenaci Ucho.

V brněnské Mahenově činohře jste působil více než deset let, poté jste odešel na volnou nohu. Proč?
Bavilo mě poskládat si práci podle svého. Na volné noze jsem byl asi tři roky.

V roce 2005 jste dostal nabídku do pražského Národního divadla.
Angažmá mi nabídl Michal Dočekal (současný šéf činohry pražského Národního divadla – pozn. redakce), s nímž jsem dříve v Divadle Na zábradlí nazkoušel inscenaci Pod modrým nebem. A protože nabídka do Národního divadla přišla potřetí, neměl jsem sílu odmítnout a přijal ji.

S režisérem Dočekalem jste naposledy nazkoušel i drama Tracyho Lettse Srpen v zemi indiánů.
Tato hra získala Pulitzerovu cenu a kdybych ji mohl žánrově srovnat, tak je něčím jako O’Neillova Cesta dlouhého dne do noci, kterou jsem v brněnském Mahenově divadle vlastně také hrál. Je to příběh rodiny, která se sjíždí po smrti otce. Otvírají se zde rány z minula, současně je ve hře velký humor. A to je pro mě známka kvality věci – když se mi derou slzy a současně se mi chce smát. Jsou zde výborně napsané ženské party. Skvěle zde hrají Kateřina Burianová, Miluše Šplechtová, Jana Preissová, Sabina Králová… Co žena, to excelentní výkon.

A vaše další role?
Život je v různých etapách a já si etapu divadelní „odbyl“ v Brně. V Divadle U stolu jsem si s Františkem Derflerem splnil svůj sen. Odehrál jsem zde monodrama Sen směšného člověka a Smrt Ivana Iljiče. Je to sice náročná věc, když stojím hodinu a čtvrt sám na jevišti a nemám se za koho schovat, ale to rychleji uteče. (smích) Stejně tak v Mahenově činohře, kde jsem se potkal s režiséry Zdeňkem Kaločem a Zbyňkem Srbou. Teď mě baví dělat věci ne přímo spojené s Národním divadlem. Proto už pátým rokem hostuji v Divadle Na prádle ve hře Obchodník s deštěm, proto rád jezdím do Brna točit rozhlasový seriál Toulky českou minulostí.

Také hodně dabujete. Zkušenost s dabingem jste v Brně měl ještě před revolucí, kdy jste dokončoval studium herectví. Lze to srovnat s dneškem?
Dabovalo se na takzvané filmové smyčky. Herci smyčku slyšeli několikrát dokola s originálem a museli se naučit tak, že se na plátno jakoby trefovali. Po revoluci se dabovalo novou technologií. Herec měl sluchátka na uších, slyšel originál a mohl se řídit akusticky, vizuálně nebo se to spojovalo. Tato technologie se používá do dneška, je rychlejší a kvalitnější.

Co jste daboval naposledy?
Pro televizní stanici Prima Cool jsem v brněnském studiu daboval sitcom Frasier. Jedná se o dvacetiminutové díly. Nesou sice označení sitcom, ale jsou kvalitní. Jde o uzavřenou společnost: otce, dva syny, posluhovačku a spolupracovnici hlavního hrdiny. Tím je puntičkářský Frasier, který pracuje v rádiu, je psycholog a volajícím radí, jak se v dané chvíli zachovat.

Byl vám Frasier něčím blizký?
Když jsme dabovali poslední díl, tak Frasier, kterého hraje Kelsey Grammer, končí práci v rozhlase a stěhuje se z města. Má rozlučkový monolog v rádiu a musím říct, že jsem to musel asi na třech místech zastavit, protože jsem byl dojatý. Frasier mi od února do září, kdy jsme točili poslední díly, doslova strukturoval život i čas.

Co vás čeká po Novém roce?
V březnu mě čeká hostování v olomoucké činohře. Rád se tam vracím, jsem tam doma. Měl bych tam s herečkou Ivanou Plíhalovou nazkoušet inscenaci Ucho, která vznikla podle stejnojmenného českého filmu s Jiřinou Bohdalovou a Radkem Brzobohatým
v hlavních rolích. Od února do června bude také pokračovat natáčení třináctidílného televizního seriálu Znamení koně.

Kdo je Igor Bareš
- narodil se 15. dubna 1966 v Olomouci, vystudoval herectví na JAMU
- v letech 1989 až 1991 působil v Divadle bří Mrštíků (dnes Městské divadlo Brno), v letech 1991 až 2003 byl členem Národního divadla Brno
- v roce 1997 byl nominován na Cenu Thálie za roli Raskolnikova, později za roli Hamleta na Cenu Alfréda Radoka
- členem činohry Národního divadla v Praze je od roku 2005
- ztvárnil role v seriálech Detektiv Martin Tomsa, Četnické humoresky, Pojišťovna štěstí, Horákovi nebo ve filmech Výlet, Sluneční stát, Muži v říji
- je ženatý s herečkou Antonií Talackovou

Autor: Markéta Stulírová

3.12.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stříhání keřů. Ilustrační foto.

Větve chytají do pasti řidiče i chodce. Majitelé je odstraní až po výzvě

Mladý hokejista brněnské Komety Martin Nečas.

Dobří holubi se vracejí. Martin Nečas míří zpět do Komety

Přehradu zamkl vedoucí lodní dopravy zlatým klíčem. Plavební sezona skončila

Brno /FOTOGALERIE/- Naposledy pro letošní rok se v neděli v podvečer svezli lidé na lodích brněnského dopravního podniku na Brněnské přehradě. Jednasedmdesátá plavební sezona skončila. Přehradu pro lodě symbolicky zamkli zlatým klíčem.

AKTUALIZOVÁNO

Jasno bylo už v poločase. Zbrojovka jede z Plzně bez bodu

Plzeň, Brno – Vyslechl si sice potlesk a skandování fanoušků, jenže ne z úst těch brněnských. Nového trenéra Zbrojovky Romana Pivarníka vřele přivítali příznivci Plzně, kterou ještě v minulé sezoně vedl. Návrat do známých míst se mu ale nepovedl. Brno v jedenáctém prvoligovém kole prohrálo na hřišti vedoucího týmu tabulky 0:3 a je dál předposlední. „Po fotbalové stránce se Plzni nemůžeme rovnat, ale chtěli jsme ji víc potrápit,“ posteskl si Pivarník.

AKTUALIZOVÁNO

Rozhodla oblíbenost. Kroužky vynesly do sněmovny bývalého hejtmana i primátora

Jižní Morava – Lékařský titul i všeobecná oblíbenost zamíchaly s pořadím nových poslanců, kteří ve sněmovně usednou. Možnosti zvolit konkrétního člověka pomocí kroužkování využila třeba Zdena Holomková z Březiny na Brněnsku. „U voleb jsem zakroužkovala kandidáta, kterého osobně znám. Vím, že pro naši obec dělá hodně a zaslouží si to,“ vysvětlila.

Výstřely, řev fanoušků Komety a sirény. V Brně zazněla nejhlasitější symfonie

Brno /FOTOGALERIE, VIDEO/ - Vstup pouze na vlastní nebezpečí a se špunty v uších. Takové doporučení dostaly stovky lidí, které se v sobotu večer vydaly na brněnské výstaviště. Zazněla tam nejhlasitější skladba světa, Symfonie sirén. Dílo poprvé představil jeho tvůrce Arsenij Avraamov v roce 1922 v ázerbajdžánském Baku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení