Svou asi nejslavnější matku si Míla Myslíková zahrála v Básnících, tedy v sérii komedií režiséra Dušana Kleina. Starostlivou švadlenu, která svému synovi Štěpánu Šafránkovi neúnavně dává rady do života a všemožně ho podporuje, poprvé ztvárnila ve filmu Jak svět přichází o básníky z roku 1982. Ten se mimochodem představitelům minulému režimu příliš nehodil do krámu a snímek málem vůbec nepustili do kin. Naštěstí vše dobře dopadlo, a tak si Myslíková roli maminky Šafránkové střihla ještě třikrát.

Když se mělo točit páté pokračování nazvané Jak básníci neztrácejí naději, chtěl se režisér odpíchnout od situace, kdy matka Šafránková zemře. Domluvil si proto schůzku s Myslíkovou, aby jí to nějak taktně vysvětlil. Ještě než ale stačil promluvit, sdělila mu herečka, že v dalším pokračování už být nechce, jelikož se na to už necítí a že by ji měli nechat ve filmu zemřít. Dušanu Kleinovi se v tu chvíli ulevilo. To ještě netušil, že Míla Myslíková zemře už v roce 2005, tedy 13 měsíců po premiéře zmíněné komedie.
Osudová vizáž
Myslíková debutovala před filmovou kamerou už v roce 1954 ve svých 21 letech. Po boku hvězd jako Vlasta Burian, Jiřina Šejbalová nebo Josef Kemr si zahrála ve filmu Nejlepší člověk. K větším rolím patří její věčně hudrující lázeňská Kateřina v Menzelově Rozmarném létu (1967).

Možná díky své vizáži ale byla v pozdějších letech obsazována hlavně do rolí matek, a byla v nich vynikající. Kromě zmíněné maminky Šafránkové si jednu zahrála i ve filmu Metráček, který v roce 1971 natočil režisér Josef Pinkava, na motivy knihy Stanislava Rudolfa. Tak trochu maminkovskou rolí byla i hereččina postava vedoucí skladu Janíkové v Herzově snímku Holky z porcelánu, kde se stala přirozenou autoritou pro dívčí zaměstnankyně velkoskladu porcelánky.
Kremrole a bublanina
Rodačka z Třebíče hrála ve většině filmů jen malé role, i když pro příběh leckdy zásadní. Například ve Vorlíčkově komedii Což takhle dát si špenát to byl právě bernardýn její vrátné Růženky, který sežral dvojici hlavních hrdinů snímku schovaných v kremroli.
Václav Vorlíček si Myslíkovou oblíbil. Svědčí o tom i fakt, že jí dal větší příležitost ve své předchozí fantasy komedii Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách.
Míla Myslíková v komedii Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách. Její postava vodnice Matyldy Wassermanové se ve filmu změní i na bublaninu.
V roli Matyldy Wassermanové, přísné manželky šéfa vodnického klanu, se s jistou nadsázkou zapsala do dějin světové kinematografie tím, že jako jediná herečka hrála bublaninu. Nejprve tedy byla proměněna v ušatou mouku, z níž nic netušící Stella Zázvorková upekla zmíněný moučník. Minimálně za tuto roli by si Míla Myslíková zasloužila Oscara.