Mladý šéf chce brněnskou činohru zaměřit na práci herce s textem. Místo netradičních inscenací, které kombinují další odvětví dramatického ztvárnění a činohru opomíjí, se chce vrátit k původnímu smyslu divadla. „Přijdu pěstovat činohru s důrazem na slovo. To nechápu jako literaturu, ale jako impulz k herecké tvorbě. Divadlo nemá být nudné, mělo by lidi kultivovat,“ poznamenal Šotek. Brněnská divadelní mapa je podle pražského dramaturga pestrá. Po spojení s divadelní alternativou ale netouží. „Rád bych novým směrům poskytl potřebnou rezonanční plochu, stejně jako ony mně,“ dodal.

Šotek v Brně nahradí odcházejícího šéfa činohry Martina Františáka. „Řadu českých činoherních divadel řídí lidé, kteří činohru nemají rádi, nebo dokonce ani divadlo. To ale není příklad Milana Šotka a jsem za to rád,“ těšil se ředitel Národního divadla Brno Martin Glaser. Nastupující šéf činohry se rozhodl spojit s Brnem i osobní život. V lednu se přestěhuje do Brna a o soubor bude podle ředitele pečovat ve dne v noci.

Umělecký šéf Milan Šotek∙ Milan Šotek se narodil se před třiatřiceti lety v Praze.
∙ Tři sezony působil jako dramaturg Moravského divadla Olomouc, odkud přešel do pražského Divadla na Vinohradech.
∙ Od září 2015 je dramaturgem Národního divadla v Praze.
∙ Věnuje se také psaní divadelních her, je držitel Ceny Alfréda Radoka za nejlepší původní českou hru roku 2013.


Stávající umělecký ředitel činohry skončí pátou sezonou. Nahradí ho mladší, energický Šotek. „Jsem rád, že tým dostává člověka, který má vůdčí schopnosti, ale je zároveň citlivý. Stejně jako většina šéfů jsem si po pěti letech uvědomil, že mám svůj rodinný život, osobní a kreativní limity,“ řekl ke svému odchodu Františák.