Brno – Ona si objednala rybí filé, on humra, z jehož krunýře se vznáší horká pára. Zamlžila mu brýle, ale nevadí – atmosféra luxusní restaurace s podkresem romantické hudby mu nedá zaváhat: rukou se jemně dotkne své partnerky, hladí ji, polštářky prstů jí poklepává po kůži. Není to však její ruka, čeho se dotýká, ale plátek ryby na talíři.

I touto vtipnou etudou lze poutat brýle, které se nezamlžují. Více než tři stovky reklam – vtipných, dojemných i dramatických, zítra v pětihodinovém bloku nabídne Noc reklamožroutů v brněnském kině Scala. „Bude to výběr toho nejlepšího z minulých let: reklamy divákům dobře známé i zcela nové, které se k nám dostat ještě ani nemohly," říká promotér akce Živan Novotný.

Výběr reklam zahrnuje například upoutávky na nápoje, auta či na nejnovější technologické výrobky. „Některé z reklam mají větší rozpočet než běžný český film, například video poutající značku hodinek Cartier. Jiné sázejí na světové celebrity, další útočí na emoce, jako třeba video Peugeot. A většina reklam se prostě snaží být jen zábavná, jako reklama na zahraniční pivo Carlton," upřesňuje Novotný.

PlayStation Noc reklamožroutů
Co to je: pětihodinová projekce zajímavých reklam z padesáti zemí
Datum: 2. dubna 2014 od 19.00 hodin v brněnském kině Scala
Vstupenky: 290 Kč (předprodej sítě TicketPro, na pokladně kina)

Do letošní kolekce porota nominovala také tři české zástupce. „Jsou to reklamy na Škodu, Staropramen a T-Mobile, zvolila je Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, a to na základě výsledků mezinárodní soutěže kreativity v reklamě Zlatá pecka," říká o pravidlech výběru Novotný.

Noc reklamožroutů hostí Brno již pošesté. První ročníky byly v kinosálech Palace Cinemas, ale poté, co licenci brněnských multikin odkoupila společnost Cinema City, se přehlídka přesunula do prostor hudebního klubu Fléda. „Letos pořádáme třetí jakoby obnovený ročník festivalu a kino Scala jsme zvolili záměrně, i když má jen zhruba 470 míst, což je skoro o polovinu méně míst než na Flédě. V klubu totiž návštěvníci k přehlídce přistupují napůl jako k party a ve Scale chceme vyjít vstříc i novým divákům. A podle následných ohlasů případně místa střídat. Uvidíme," říká Novotný.

Pro koho bude pět hodin promítání příliš namáhavé, může si odskočit z kinosálů do foyer. „Naplánovány jsou tři desetiminutové přestávky, takže se každý může v předsálí protáhnout a občerstvit, zahraje zde také DJ," říká vedoucí Scaly Radek Pernica.

Noc reklamožroutů je každoročně vyprodaná, proto pořadatelé doporučují koupit si lístky předem. Vstupenky stále jsou, a to za cenu 290 korun. „Chodím každý rok, a i když je to někdy náročné, vždy mezi spoty objevím nějaký, který mě naprosto dostane. Je škoda, že více nápaditých reklam netočí také u nás," říká fanoušek festivalu Jan Maliňák z Brna.