„V programu jsou spoty mezinárodní, exotické, historické, ale i kontroverzní. Projekce potrvají pět a půl hodiny a výběr obsahuje ty nejlepší reklamy světa za rok 2010,“ uvedla mluvčí akce Martina Ptáčková.

Do výběru letos patří i čtyři české reklamy. „Je zde série reklam Ministerstva dopravy Nemyslíš, zaplatíš!, dále to jsou spoty méně známé. Po celém světě se tak v rámci The Night of the Ad Eaters promítá například reklama Českého muzea hudby (Beatlemánie), Náprstkova muzea (Gejša a Samuraj) či spot na zimní paralympijské hry ve Vancouveru,“ říká organizátor Noci reklamožroutů David Horáček.

Novinkou je pro návštěvníky také změna místa konání. Kinosály Palace Cinemas Velkého Špalíčku, které Noc reklamožroutů v minulých ročnících hostily, totiž vystřídají prostory hudebního klubu Fléda v Brně Králově Poli.

„Společnost Palace Cinemas se přeměnila na Cine Star, čímž se změnila i jejich koncepce. Proto se Noc reklamožroutů pořádá jinde. Kvůli organizačním důvodům také akce začíná se zpožděním. Původně měla být na podzim loňského roku,“ vysvětluje změny Ptáčková. A dodává, že i pražská část festivalu se přesouvá z kin do hudebního klubu do prostoru Roxy.

„Pravděpodobně se v hudebních klubech uskuteční i další ročník, ale zatím to není jisté. Tentokrát by to však mělo být opravdu na podzim, tak jak je zvykem,“ dodává Ptáčková.

Noc reklamožroutů poprvé uspořádal Francouz Jean-Marie Boursicot v roce 1981. Každoročně tuto událost hostí přes 135 zemí světa. V současnosti Boursicotovův archiv reklamních filmů obsahuje 800 tisíc kusů, každý rok jich přibývá až 25 tisíc.

„Boursicot byl od mala velkým filmovým fanouškem. Reklamu si prý zamiloval ve chvíli, kdy uviděl plakát propagující smetanový sýr. Základem jeho sbírky se vzápětí stal krátký snímek o bonbonech, který získal přímo od zaměstnance místního kina,“ přibližuje historii Ptáčková. A upozorňuje i na podnět vzniku reklamní přehlídky. „Když Boursicot zjistil, že se shromažďování reklam nikdo na světě nevěnuje, začal postupně vytvářet soukromý archiv reklamních filmů a spotů. Zatím je největší na světě,“ dodává Ptáčková.

Začátek projekcí v klubu Fléda je v osm hodin večer, součástí programu je speciální hudební překvapení frontmana skupiny Monkey Business Romana Holého. Poté až do ranních hodin následuje afterparty. Vstupenky stojí 350 a 390 korun.