Místo skleněných číší tam například umělec Martin Opl představuje své dílo s názvem Viditelné a neviditelné. „Jedná se o velký osvětlený disk, který pracuje s odrazem. Opl se snaží diváka znejistit tím, že vše nesděluje napoprvé,“ popsal dílo kurátor výstavy Ján Gajdušek.

Expozici rozložili organizátoři do tří místností v Hranolové věži a Královské kapli. „Výstavě jsme zasvětili místo, které je pro ni nejvhodnější. Rozhodli jsme se připomenout jedno z osmičkových výročí, zůstávající ve stínu například sta let od vzniku Československa. Šedesát let uplynulo od výstavy Expo 58, na které se Československu poprvé podařilo pozvednout pomyslnou oponu a reprezentovat naši zemi,“ uvedl ředitel Muzea města Brna Pavel Ciprian.

Vystavující mladí výtvarníci svou tvorbou vzdávají poctu českým průkopníkům abstraktního sklářského umění. „Dříve jsme uváděli spíše osvědčené starší umělce. Teď jsme se rozhodli pro skláře nejmladší generace. Chceme tím také upozornit na to, jak se po tolika letech sklářské umění u nás proměnilo,“ představil záměr výstavy Gajdušek.

Návštěvníci v kapli také poznají či si připomenou uměleckou tvorbu z padesátých a šedesátých let. Organizátoři vystavují třeba několik váz manželů Reného a Miluše Roubíčkových.

Více se dozvědět o českém sklářském umění zamýšlí třeba Brňanka Veronika Kočová. „O českém sklářství povědomí mám a přestože se o téma celkově příliš nezajímám, výstavu bych moc ráda navštívila a dozvěděla se o této české tradici více. Myslím, že by to mohlo být velmi zajímavé, zejména pokud chtějí současní umělci navázat na historii tradičního řemesla,“ uvedla.