O tuto „proměnu" usiluje ředitel Glaser v dvojí rovině. „Ta první je vnitřní a zahrnuje dramaturgický plán. Druhá, vnější, vychází z našeho nového vizuálního konceptu, který v nejbližší době zaplaví centrum města," říká Martin Glaser. Postu ředitele divadla se zhostil letos 1. března a do funkce byl zvolen po Danielu Dvořákovi, který v září 2012 rezignoval po sporech s pracovníky divadla.

V Národním divadle Brno působí tři soubory na třech scénách – v Janáčkově a v Mahenově divadle a v divadle Reduta. „Nový dramaturgický plán vznikl za pouhé dva měsíce. Na jedné straně chceme dopřát divákovi oblíbená klasická díla, na straně druhé se pokoušíme přijít s novým pojetím, novými autory i umělci, kteří se dosud v Brně neprezentovali," říká Glaser.

Již v závěru loňského roku Glaser představil nové šéfy jednotlivých scén. Ti se do svých pozic zapracovávají postupně, v návaznosti na svá předchozí působení a předem nasmlouvané spolupráce. „Nový umělecký šéf Janáčkovy opery Jiří Heřman do funkce nastoupí 1. ledna 2015, stejně jako hudební šéf opery Marko Ivanović. Mário Radačovský vede balet od 1. listopadu 2013, zatím ale jen na částečný úvazek a na plný nastoupí letos 1. května," upřesňuje mluvčí divadla Šárka Motalová. Martin Františák, budoucí šéf Mahenovy činohry.

K nejvyhlíženějším na vedoucích postech patří Martin Františák. V Brně se včera oficiálně představil poprvé, šéfem Mahenovy činohry se stane od 1. září 2014. „Nedokáži říct, jaká bude Mahenova činohra, ale jaká bude naše snaha: kvalitní inscenace, kvalitní témata a překlady a samozřejmě kvalitní kumštýři," uvedl Františák. Současně připomněl, že Reduta již nebude samostatnou scénou, ale stane se „mladší sestrou" Mahenovy činohry a její prostor zaplní především současná dramatika a progresivní tituly.

Z herců, kteří nově nastoupí do angažmá Národního divadla Brno, Františák jmenoval čerstvého držitele Ceny Thálie Martina Siničáka, Romana Nevěčného či Hanu Briešťanskou, ze stálých hostů pak například Terezu Vilišovou, Tomáše Šulaje, Zuzanu Slavíkovou nebo Drahomíru Hofmanovou.

Od nové sezony (od 1. září 2014) Národní divadlo Brno připravuje:
• nové tituly – divadelní sezona 2014/2015 nabídne 16 premiér, k nejočekávanějším patří například Věc Makropulos v režii Davida Radoka, Sofoklův Oidipus v režii
  Martina Františáka či nová verze baletního Louskáčku
• uvádění inscenací v blocích – reprízy koncentrované do kratšího časového období, vždy jedenkrát či dvakrát v sezoně (se záměrem zvýšení kvality inscenace i
  výkonu účinkujících)
• grafickou proměnu – nová podoba všech tiskovin v grafickém pojetí Roberta V. Nováka
• nové předplatní skupiny – zavedení zvýhodněných abonmá pro studenty, pedagogy či takzvané předplatné na zkoušku
• herecké posily – členy souboru se postupně stanou Martin Siničák, Roman Nevěčný a Hana Briešťanská