Výtvarník Komínek v Brně vystavuje poprvé. „Přímo pro tuto výstavu jsem vytvořil dvanáct celkem rozměrných obrazů. V každém z nich je příběh, který je podtržen nebo doplněn názvem díla. A podle prvního z obrazů nazvaného Království hadrových panenek vznikl i název výstavy,“ říká čtyřicetiletý rodák z Přerova, který je vyučeným tesařem. Vystřídal však spoustu jiných profesí: byl koloristou u Bratří v triku, kulisákem v Divadle bez zábradlí a později i Na Zábradlí, vyráběl rekvizity pro film, pracoval v trafice a v současnosti je inspicientem Městského divadla Zlín.

„Mé obrazy asi napovídají, že pracuji v divadle. Inspiruji se jevištním příběhem, podivuhodnou atmosférou zákulisí a lehce dekadentním prostředím divadla vůbec. Vycházím však i z každodenních námětů a událostí, které vidím okolo sebe,“ říká výtvarník a doplňuje, že nejednou čerpá ze životních situací svých přátel.

„Osud konkrétního člověka někdy propojím s příběhem v obraze. Proto se občas stane, že se pak někdo z mých přátel s námětem ztotožní a řekne: To je jako z mého života. A já odpovím: Ale to je z tvého života!,“ uvádí Komínek.

Na svém nejnovějším cyklu určeném výhradně Brnu autor pracoval měsíc a půl. Spolu s nereálnými figurkami do děl zakomponoval například dospívající dívku, chlapce s vojákem či osamělou ženu, která má místo muže hadrovou loutku. Nejčastěji Komínek pracuje s balakrylem a akrylem, které míchá s tónovacími barvami do primalexu. Rád také maluje na zbytky divadelních dekorací a dřevo.

Výstava Tomáše Komínka potrvá do 9. března, poté Galerii Plamínek zaplní fotografie Dušana Procházky. „Plamínek dává příležitost především mladým a začínajícím umělcům,“ přibližuje koncepci výstavního plánu Svatava Čoupková z Galerie Plamínek. Dodává, že vstup do galerie je zdarma, otevřeno je každý pracovní den do šesti hodin večer.