Album, které toto uskupení natočilo živě v brněnském Whisky baru Valevil, představuje pestrou plejádu sedmnácti coververzí. Nechybí zde „klasika" pop-music ani rockové hity, reggae, soul nebo folk.

Skupina dvanácti „frontmanů" funguje na základě přesně určených pravidel a strategie kolektivní hry. To potvrzují i precizní aranžmá, vypilovaná instrumentace, zemitá hlasová kooperace a sólové pěvecké vstupy. Zvuk zvonivých strunných nástrojů je doprovázen pouze baskytarou a tu a tam foukací harmonikou, bez přítomnosti bicích nebo percussion. Ukulele Orchestra jako Brno prezentují hráči jako charismatický Karel Heřman, Martin Harok, Filip Harok, Martin Krajíček, Kyle Kristoffersen, Andrew Oakland, Tomáš Oakland, Michal Řihánek, René Senko , Petr Vahala, Libor Vyhnálek a Aleš Svoboda.

Úvodní skladba (I Can´t Get No) Satisfaction od Rolling Stones album otevírá. Dále je to hitový song Hey! Baby od Bruce Channela, nechybí Highway To Hell od rockově drsných AC/DC, Rehab od nedávno zesnulé brunetky Amy Winehouse nebo Sex Bomb od populárního Toma Jonese. Úpravě ve stylu Ukulele Orchestra jako Brno neodolal ani hit Michaela Jacksona Billie Jean, Single Ladies (Put A Ring On It) od r&b krasavice Beyoncé, Route 66 od kytarového krále rock and rollu Chucka Berryho nebo Stand By Me známá u nás především z podání Johna Lennona. Podmanivý je i gospel od Leonarda Cohena Hallelujah, na druhé straně nechybí Should I Stay Or Should I Go z prezentace punkových The Clash. Zastoupena je i například beatlesovská klasika A Hard Day´s Night (ve skladbě jsem se těšil na sólo pro ukulele v legendární mezihře, ale této role se zdatně ujala baskytara) nebo snad nejslavnější reggae No Woman, No Cry od zesnulého krále jamajského reggae Boba Marleyho.

Skromně pojednaný digipack alba výtvarným designem zaštítil člen sdružení René Senko. Za dobře sejmutý zvuk je třeba pochválit Freda Kleszcze a Marka Bureše. Milovníkům alternativních muzikantských variací lze album doporučit jako opravdovou hudební lahůdku, z níž sálá entuziasmus, kamarádská pospolitost, pověstná ryzí chlapská dovádivost a výtečná souhra.

Vznik Ukulele Orchestra jako Brno se váže k podzimu roku 2010. Tehdy se dala dohromady skupinka nadšenců, kterou ke zkouškám podnítilo domluvené vystoupení v rámci předvánoční Rybovy mše v brněnské Alfa pasáži. Dalšími ambicemi pak bylo původně pouze občasné veřejné vystoupení pro blízké přátele. Jak zdůrazňují členové kapely, nejde zde o nějakou intelektuální přemýšlivou zátěž, ale i prvotní snahu posluchače a diváky roztančit a především pobavit.

Ostatně můžeme připomenout, že ukulele jako hudební instrument má svoje kořeny na Havajských ostrovech. Odtud se postupně rozšířil do celého světa. Největší popularitu ovšem zaznamenalo počátkem 20. století v USA. Vyrábí se ve čtyřstrunném, ale i šestistrunném provedení s relativně malým korpusem. Ukulele byl první nástroj, na který se učil hrát například John Lennon, legendární člen Beatles, nebo Syd Barrett zakladatel psychedelických Pink Floyd.

Autor je hudební publicista