Svěží opereta s vyrovnanou dávkou humoru, podbarvená romantikou, exotikou a okořeněná krásnými a vášnivými seňoritami. To je jen stručná charakteristika hudební komedie Járy Beneše Růže z Argentiny. Více se o ní Brňané dozví na jejím pondělním představení v Kulturním domě Rubín na Makovského náměstí.

„Divákům představíme jednu z nejvtipnějších a nejtemperamen­tnějších komedií. Je trochu bláznivá, ale nerozhněvá. Nejvíce si na své přijdou milovníci hudebně komediálního retrostylu. Zazní totiž i něco z horoucích serenád první republiky,“ uvedla Jitka Dubská z Rubínu.

Skladatel komedie Jára Beneš a operetní libretisté Tobis, Špilar, Mírovský a Rohan, slavila se svými opusy v předválečné Praze veké úspěchy. Jejich úspěšné humorné hříčkysi totiž našly cestu k divákům i prostřednic­tvím filmu.

„V brněnském představení Růže z Argentiny se divákům představí Jan Přeučil, Jiří Štědroň, Lucie Černíková, Andrea Sousedíková a dlouholetí členové Hudebního divadla Karlín,“ upřesnila Dubská.

Opereta Růže z Argentiny vznikla v roce 1940 a zachycuje příběh krásných a vášnivých seňorit, z nichž je každá perlou své věkové kategorie. Totéž lze říci i o mužích. Tím je vlastně naznačeno, kudy a kam se příběh bude ubírat.

Operety Járy Beneše a jeho libretistů byly přeloženy do čtyř jazyků a uvedlo je mnoho světových jevišť. Dařilo se jim nejenom na evropských operetních scénách, ale i ve Spojených státech. „Jaroslav Beneš se v operetní tvorbě uplatnil především od roku 1931, kdy složil operetu C. K. polní maršálek, podle stejnojmenného filmu. Veliký úspěch měla i opereta U svatého Antoníčka, ve které uplatnil nadání komponovat na lidové a folklorní motivy,“ doplnila Dubská. Z dalších Benešových děl se proslavila například i Uličnice (hit Já mám devět kanárů).

Pondělní představení Růže z Argentiny začne v půl osmé večer, vstupné je sto padesát a sto osmdesát korun, podle místa k sezení.