Předchozí
1 z 4
Další

Začátky? Jezdili s taškami a chléb rozdávali. Teď prodají 2500 bochníků měsíčně

Poctivý pšenično-žitný, ořechový nebo čistě žitný chleba si lidé v brněnské Bratislavské ulici kupují už tři čtvrtě roku. Nápad na pravidelné pečení stovek bochníků a značku Chleba Brno se zrodil z chuti na dobré pečivo. „Přišla s tím přítelkyně mého kamaráda Petra, který v projektu teď jede s námi. Jí totiž dobrý chléb v Brně chyběl. Já jsem v té době končil s prací za barem, takže jsem se dal dohromady i se svým nynějším kolegou Stevem a začali jsme péct,“ popisuje jeden ze zakladatelů Roman Kubík.

Spoluzakladatel Chleba Brno Roman Kubík.

Jednoduché začátky pekaři neměli. „Nejprve jsme jezdili s taškami plnými chleba a rozdávali je třeba po podnicích, aby je lidé ochutnali. Dostávali jsme samou dobrou zpětnou vazbu, tak jsme se do toho vrhli,“ vzpomíná. Podle Kubíka chodí na nákup pečiva do chystané kavárny a prodejny čím dál víc lidí. Bochníky si odnášejí pravidelně v úterý a pátky. „V lednu jsme prodali okolo 680 chlebů. Za srpen už asi dva a půl tisíce. Zákazníci přibývají, i proto chceme brzy rozšiřovat prodej na více dnů,“ říká.

Spoluzakladatel Chleba Brno Roman Kubík.

Upéct chléb podle něj trvá pětadvacet hodin. „Nejprve smícháme těsto, pak čtyři hodiny po půl hodině překládáme. Potom patnáct hodin kyne. Teprve druhý den ráno pečeme,“ popisuje. Momentálně si lidé můžou vybrat mezi pšeničný, žitným, ořechovým chlebem či sladkým takzvaným banana bread a loupáčky. Při pečení se zakladatelé inspirují v pekárně Tartin Chada Robertsona, který je stejně jako druhý ze zakladatelů Chleba Brno, Steven Coy, Američan.

Spoluzakladatel Chleba Brno Roman Kubík.

Brzy si kromě nákupů zákazníci užijí také dobrou kávu. „Budeme mít nový bar. Kromě chlebů u nás lidé najdou dobrou kávu, limonády a také něco k pečivu, například máslo,“ představuje Kubík.

Spoluzakladatel Chleba Brno Roman Kubík.