Tuším, že za vším jsou ekonomické a možná i administrativní důvody. Postupně zřejmě zelení „zjistili“, a tím pádem si myslí, že bez nádraží v jižní odsunuté podobě to nejde. Anebo jen vytušili, že když se nevzdají nádraží v centru, rozpadne se koalice. Ta sice drží dál, zato se rozpadli přímo zelení.

Ti brněnští zatím drží pospolu, ale ztratili procenta lidí, kteří je volili právě kvůli tomu, aby neztratili hlavní vlakové nádraží přímo v ústí Masarykovy ulice. Proto se několik let snaží vysvětlovat, že vlastně nejsou pro jedno jediné nádraží v odsunuté poloze, ale že vlastně nádraží v centru zůstane. A s ním nová rychlodráha (kterou přitom město nechce zadávat přímo v projektu, protože by se tím zdržel).

Jenže ani pondělní vystoupení Andera a spol. se zařazením nádraží v centru už zřejmě straně nevrátí voliče, kteří jí nedůvěřují. Ostatně i ono jejich „nové“ nádraží v centru je jen jakýmsi hybridem plánů současného hlavního nádraží a nádraží v odsunuté podobě.