Těch čtrnáct měsíců ale uplynulo strašně rychle a dá se říct, že Brňané si na silniční síť bez Husovy ulice zvykli. Když jezdili autem, centru se vyhýbali, tramvaje jedoucí přes náměstí Svobody nakonec taky nebyly takovou katastrofou, jak někteří jejich vpuštění do středobodu historického jádra Brna předvídali. A strašili.

Dokonce si troufám říct, že pokud by existovala nějaká zajímavá (třeba i turisticky atraktivní) linka ze starých vozů, měla by přes náměstí Svobody jezdit dál. Vždyť na něm i v ulicích, kudy tramvaje jezdí, je místa i pro chodce dost a dost. Znovuotevření Husovy ulice podle vedení Brna výrazně odlehčí centru města. Jenže to platí jen do té chvíle, než si člověk uvědomí, že kvůli uzavírce ulice spousta lidí do města autem vůbec nejezdila. A teď zase začne.

Je tedy klidně možné také to, že znovuotevření Husovy tyto „odpadlíky“ do centra znovu přiláká. A doprava zde paradoxně zhoustne.

tomas.herman@denik.cz