A stejně jako římské legie přinášely vedle vzdělanosti a řádu i mnohé móresy zhýčkané společnosti, tak i expanze společného dopravního systému nebyla všem úplně po chuti.

Nutnost změnit vlaky na autobusy nebo naopak, potřeba nově při cestě do Brna přestupovat místo dřívějšího přímého spojení nebo zánik některých spojů byly vedlejšími příznaky toho, že najednou začaly spoje na sebe navazovat. A že na jakoukoli cestu už stačil jediný lístek.

Za to, že jsou součástí systému, obce platí. A mnohé z nich peníze pustily i na to, že získaly také noční rozjezdy.

Teď jim dvě obce z Brněnska ukazují další možnost: nezávislou. Telnice a Žatčany se po neúspěchu u Kordisu rozhodly zřídit vlastní noční linku. Zatím na měsíc. Pokud bude fungovat, je to ukázka i pro další: nespoléhejte jen na Kordis, zkuste to sami.

Jenže je tu jeden problém: za padesát korun se normálně dá dostat přes několik zón. A je otázka, zda se na těch sedm kilometrů z Tuřan nevyplatí vzít si raději taxi. Zvlášť když nejedete sami.