Mysl zaměstnanců, jejich známých, ale i potenciálních kupců ovládnou spekulace. Není totiž kouře bez ohýnku, a informace o tom, že kvůli ekonomické krizi a propadu výroby je brněnská fabrika na prodej, mohla být vlastně takovým kouřovým signálem.

Firma letos výrazně snížila počet zaměstnanců a omezovala pracovní dobu. Celosvětový hospodářský propad ji hodně zasáhl. V takové situaci není vhodné podnik prodávat, protože za něj pravděpodobně nikdo nezaplatí tolik, jako když je v plné síle. Jenže někdy prostě není zbytí.

Ovšem napřímo ohlásit, že mi nejde podnikání, a proto chci zavedenou firmu prodat, cenu rozhodně nezvedne. Když ale pronikne do světa podobná zpráva, která je vzápětí rázně popřena, je pravděpodobné, že se zájemci přihlásí sami. Jen aby si ověřili skutečný stav věci.

Majitel si tak může udělat představu, zda je o firmu vůbec zájem a možná i zjistit, jak vážný. Dnes se tedy prodej popře, ale uvidíme za měsíc, za dva.

Zetor je soukromá společnost a nikdo nemůže jejím vlastníkům diktovat, co s ní mají dělat. Jen doufám, že jeden z posledních tradičních podniků v Brně také neskončí.