Nezaváhal a obrátil se rovnou na ministra dopravy a jakožto šéf asociace krajů žádá o řešení situace, kdy se zřejmě chystá výrazné omezení nejen letů z Brna, ale i jiných regionálních leteckých linek. Jistě, někdy se může vyplatit jít rovnou za kovářem a kováříčka (rozuměj aerolinky) vynechat. Snad s nimi hejtman už zkoušel jednat a nedostalo se mu povzbudivých informací, proto se obrátil výš.

Otázkou ale je, zda může ministr pomoci. Obávám se, že rozhodovat o obchodních záležitostech firmy (i když je státní) mu nepřísluší. Navíc pokud je společnost ztrátová a hledá úspory, kde se dá (jako všichni, vládou počínaje).

Případné zrušení leteckého spojení mezi Brnem a Prahou rozhodně není dobré. I kdyby to znamenalo, že se do Brna dostane o dva obchodníky a tři turisty víc než po dálnici či vlakem, přínos pro region to rozhodně má. Jenže řešení je asi potřeba hledat jinde než apelováním na vládu.
Peníze, kterými by linku dotoval, kraj nemá. Ale léta jedná o leteckých spojeních do Evropy s různými aerolinkami. Tak co takhle nabídnout linku Brno – Praha někomu jinému než ČSA?