První ale: jde jen o malý úsek na západě Brna v okolí Bosonoh, Bohunic a Starého Lískovce (právě tady si sice lidé i samospráva na zpoplatnění brněnských úseků D1 nejvíc stěžovali, ale je to jen malá část více než dvacetikilometrového úseku D1 kolem Brna).

Druhé jenže či ale: bude to jen do září.
A třetí: ten, kdo jede do brněnského centra například z okolí Rosic, možná změnu za těch pár měsíců ani nepozná (tedy kromě toho, že jej u Bobravských vrchů zastaví objížďka a on bez dálniční známky hledá krkolomnou cestu jinudy).

Prostě je to jen malá úlitba Brnu, navíc vynucená opravou silnice. Primátor Roman Onderka má pravdu: Brno potřebuje „svou“ část dálnice bez poplatků. A to až do doby, než ve městě bude stát Velký městský okruh. A až tam, kde bude dálnici nová silnice pomáhat stáhnout velkou část aut, ji zpoplatnit.

Protože to, co se děje u dvou krajních brněnských výjezdů z hlavní dálnice celé země, je někdy opravdu peklo. Nejen pro řidiče, ale především pro obyvatele přilehlých městských částí. A také pro zaměstnavatele, kteří už nevědí, jak své pracovníky donutit, aby přijeli do továren či kanceláří včas.