S novým měřením rychlosti počítají řidiči na provizorním mostě u Tomkova náměstí v Brně. Tento fenomén se přitom rozmáhá v celém Jihomoravském kraji, jedním z posledních případů je třeba problematická křižovatka na I/50 u Velešovic na Vyškovsku.

Každé podobné opatření obvykle budí emoce a staví proti sobě dva protichůdné tábory. Zatímco jedni argumentují nutností vynutit dodržování předpisů, jiní efektivitu opatření zpochybňují a vidí v něm jen další zdroj příjmů z pokut. Zmíněný most je přitom pouze provizoriem pro dobu demolice starého a stavby nového přes řeku Svitavu.

Sraz trabantů v Blansku.
Desítky trabantů zaplnily parkoviště v Blansku: podívejte, čím se majitelé pyšní

S maximální povolenou dvacetikilometrovou rychlostí si tady mnozí řidiči nelámou hlavu, což potvrzují i stížnosti místních. Obtěžují je hlukem a navíc tím ohrožují samotnou konstrukci mostu. Případné následky by znamenaly velkou komplikaci pro jízdu všech řidičů v lokalitě. Argumenty pro měření tady jsou skutečně silné hned na několika různých frontách. I když z opatření nemusí každý šofér projevovat nadšení, musí uznat fakt, který platí i u měření v jakékoliv další lokalitě.

Pokud totiž odpovědně dodržuje povolenou rychlost, nikdy ho žádný radar nepřekvapí. To platí i u zmíněných Velešovic, kde má nejeden obyvatel obce kvůli najíždění na silnici první třídy nějaký nepříjemný zážitek. Žijeme zkrátka v době, kdy vše podnikáme ve spěchu, potom se ale nedivme počtům nehod a komplikacím, které si při jízdách sami způsobujeme. Měření rychlosti má tedy rozhodně smysl a to platí nejen v Brně nebo na Vyškovsku.