Ministerstvo šéfa dopravy Bárty se rozhodlo měřit „stejným metrem“ všem. Chce tudíž od ledna 2011 zpoplatnit v okolí Brna i ty úseky dálnice D 1 a silnice R52, které dosud zůstávaly mýtného ušetřeny. Těžko říct, jestli Bárta vezme v úvahu kritické hlasy, poukazující na přelití autokolon na menší komunikace v okolí Brna, čímž se řidiči budou chtít vyhnout placení dálniční známky. Ale i kdyby se před Bártovými nápady podařilo hejtmanu Haškovi a primátoru Onderkovi ubránit pár kilometříků těch dvou silnic, které musí používat řada Brňanů takříkajíc „povinně“ při cestě do práce apod., podstatu věci to neřeší.

Jde o jednoduchou rovnici: Sečte-­li se podpora výstavby a rozšiřování satelitních sídel a supermarketů, kam všude se dojíždí autem, podzemních garáží a dalších a dalších silničních tahů, s všudypřítomnou reklamou na auta a s životním stylem, považujícím vlastnictví či pravidelné obměňování osobního vozu za samozřejmost a známku úspěchu, hodí to na konci obrovské množství aut. Vytlačíme­-li je pomocí mýtného z D1 a R52, objeví se logicky jinde. Uvidíme, jak si s těmito trendy poradí ČSSD na svém blížícím se sjezdu. Hašek na rozdíl od Sobotky, pokud vím, moc zelenat nehodlá.