Firma, která má koleje v zemi na starosti, hodlá pořídit dvě kamery, kterými bude postupně osazovat různé přejezdy. Chce zjistit, jak se chovají řidiči (a možná i strojvůdci), a co je tedy s největší pravděpodobností i příčinou nehod. Statistiky jsou totiž podle správy ošidné a letošní příznivá situace se může snadno otočit.

Doufejme, že ne. Za dobrý vývoj nehodovosti na železničních přejezdech totiž může i fakt, že se postupně zvyšuje jejich vybavenost a nechráněných přejezdů ubývá. Osazování přejezdů závorami mi přijde lepší nápad než jejich monitorování pomocí kamer. I když Správa železniční dopravní cesty přijde na chybu řidiče, postihnout ho nemůže. A stejně jako nepravidelné kontroly rychlosti na různých úsecích toto opatření řidiče nepřinutí, aby respektovali pravidla a jezdili bezpečně pořád. Vždycky se najdou takoví, kteří budou pravidla porušovat (a občas je nehoda výsledkem nešťastné náhody).

Další kamery tak jen posílí pocit, že je člověk neustále někde někým sledovaný. K vyšší odpovědnost to ale zatím ty lidi, kteří pravidla nerespektují, nepřivedlo.