Nejde jen o pochopitelné rozdíly mezi letním a zimním letovým řádem, ale o obslužnost vůbec. Ohlašování nových leteckých linek a jejich rušení by už možná vydalo na brožovanou sbírku povídek. Letecké spojení Brna s Prahou pak možná na samostatný román. Všechny příběhy by ale měly podobný vývoj. Náznaky jednání o nových leteckých linkách, slavnostní oznámení nových spojů za přítomnosti politiků a po pár měsících zprvu nenápadné informace o jejich zániku.

Letos už tak Brno a jižní Morava přišly o letecké spojení s Prahou, chorvatským Zadarem a aktuálně končí i linka do severoitalského Bergama a španělského Alicante. Ta první kvůli obavám letecké firmy, že v zimě nenaplní kapacitu letadel a ta druhá kvůli tomu, že se nedohodli se španělským letištěm. Zdá se, že jediné pravidelné spoje, které v Brně prosperují, míří na východ do Ruska a na západ do Londýna.

Ani ty se ale nevyhnuly problémům. Je otázka, zda za rušením letů stojí opravdu nízký zájem lidí, nebo spíš ekonomické problémy. Jisté je jen to, že nabídka pravidelných linek z brněnského letiště je spolehlivá podobně jako dlouhodobá předpověď počasí.