Stejně jako had svedl jablkem Evu, i oni to na brněnské gymnazisty zkoušeli s tímto ovocem.
Vysoké školy musejí o studenty bojovat a technické obory jsou až na výjimky většinou mladých lidí opomíjené. Sladká pobídka je určitě zajímavý tah, jak upozornit na existenci školy a vzbudit u středoškoláků zájem o ni. Jablko má ale jednu nevýhodu – rychle zmizí. Otázkou je, zda se podobně rychle nevytratí i informace o tom, která že škola se takto představovala. Řada maturantů už je navíc rozhodnutá, kam se vydá dál a jablko je v rozhodnutí nezviklá.

Jablečná invaze je tedy pěkný nápad, ale možná se měl zaměřit na mladší ročníky. Ty, které se teprve začínají rozhlížet, kam by mohly po maturitě zamířit, a které by mohla podobná akce inspirovat k tomu, aby se podrobněji podívaly na nabídku příslušné univerzity.

Čím dříve totiž vysoké školy zaujmou potenciální posluchače, tím lépe. I když to momentálně vypadá, že mají přetlak studentů, bude jich postupně ubývat. A pokud se peníze pro univerzity budou přidělovat na základě jejich výsledků, bude boj o ty nejlepší studenty ostřejší než teď. Možná se tak za pár let středoškoláci dočkají mnoha zajímavějších pobídek ke studiu.