Složité podmínky mají chodci na některých místech v centru Brna. Jenom úzký chodník je často k dispozici pro pěší například v ulici Milady Horákové. I v místech, kde mají mít více určeného prostoru, jim ho navíc ubírají řidiči aut. Ti parkují i v prostorech, kde parkovací stání vyznačená nejsou, a chodci proti sobě pak mají problémy, aby si na chodníku vůbec vyhnuli.

Těžko mohou pěší konkurovat několikatunovým autům. V horším případě mohou doufat v ohleduplnost řidičů čtyřkolových strojů. Ti však mnohdy v touze zaparkovat marně hledají volné parkovací místo. To je obzvlášť v centru Brna složitý rébus, a tak upíchnou své auto na první volnou plochu, kterou uvidí. Ideálně, když není v blízkosti zákazová značka. V lepším případě chodcům mohou vyjít vstříc úředníci z magistrátu. Jako nyní v případě ulice Milady Horákové, kdy řidičům po jejich zásahu brání ve vjezdu na chodník, kde dosud někteří nelegálně nechávali svá auta, nově osazené sloupky.

Ne všude dojde na zásah úředníků. Určitě by bylo fajn, pokud by auta parkovala pouze v místech, která jsou na to určená. Případně aby řidiči, kteří tato pravidla porušují, byli za své jednání potrestaní. I tak jsou na tom ale chodci v centru Brna například oproti některých obcím na jižní Moravě ještě vcelku dobře. Řidiči v Brně zastaví ve vjezdu pouze na malou chvíli, než otevřou vrata, aby mohli vjet s autem do dvora. Zatímco v některých obcích zaparkují šoféři ve vjezdu natrvalo a chodci pak musí absolvovat po chodníku doslova slalom, při němž jdou nějakou dobu po chodníku a po chvíli kličkou vyhýbají stojícímu autu.