Jednorázové zdražení lístků na zápas s jejich miláčky vzali až příliš osobně jako snahu o to na nich vydělat. Ti hloupější dokonce jako pokus, aby jich do Prahy přijelo méně.Ale je to jinak. Slavia má ve svém názvu jednu neopomenutelnou zkratku: a. s. Akciová společnost, jinými slovy komerční firma. A ta, stejně jako jiné firmy, musí vydělávat. Proto není tah vedení Slavie snahou ublížit Kometě, ale geniálním marketingovým i manažerským tahem.

Proč by nemohla Slavia vydělávat jako jiné firmy? Když je větší poptávka po bytech, také jejich cena vzroste. Ale abych nechodil daleko od sportu: například fotbalové kluby v Anglii mají několik úrovní cen vstupenek: podle toho, jaký přijede soupeř. Třeba je případ Slavia vs. Kometa jen první předvoj podobného pokusu i v českém prostředí. Úterní zápas dal kompetentním ve Slavii jednoznačně za pravdu: cena vstupenek návštěvu negativně vůbec neovlivnila. Nebo spíš, abych byl přesnější, vyprovokovala modrobílou vlnu, díky níž do haly přišla největší návštěva letošního ročníku extraligy.

Nemyslím si, že s takovou reakcí onen manažer počítal. Ale pokud ano, jeho tah byl ještě geniálnější, než se mohlo zdát