Nejraději by pobočku institutu otevřeli do dvou let, aby stihli výročí příchodu věrozvěstů na Moravu. Poněkud to zavání snahou přestřihnout si nějakou hodně sledovanou pásku a započítat si politické body. Papežská univerzita má ale ve světě podle odborníků velkou prestiž, takže politické tanečky přežije.
Pokud se tedy nakonec pro zřízení další, v Evropě teprve druhé pobočky rozhodne.

Jen přítomnost institutu ale problémy rodiny a manželských párů nevyřeší. Křivka rozvodovosti a počty lidí, kteří žijí nesezdaní nebo sami, se asi hned tak nezmění. Je otázkou, co přesně bude institut učit, v jaké formě a jaké praktické výstupy pro společnost z něj případně poplynou. Je otázkou, zda může křesťanský výklad manželství a rodiny zaujmout v době, kdy se většina lidí od víry odklání a dává přednost osobnímu rozvoji, budování kariéry a „užívání si“ života před rodinnými závazky.

Pokud pobočka institutu v Brně vznikne, určitě to posílí zvuk města i Jihomoravského kraje ve světě. A snad se myšlenky z akademické půdy nakonec odrazí i v myšlení lidí.