Benzín i nafta podraží. Tato informace se v letošním roce objevuje více než často. Aktuálně sice není situace tak hrozivá jako třeba na začátku letních prázdnin, kdy se průměrná cena Naturalu blížila osmačtyřiceti korunám za litr, ale také ani nejrůžovější. I vzhledem k tomu, že kromě pohonných hmot jsou za vyšší ceny i jídlo, energie a další věci.

Řidiči tak mají dvě možnosti. Buď zůstat u auta a platit za benzín či naftu vyšší částky, než byli v minulosti zvyklí, a nebo zvolit jiný způsob dopravy. Například městskou hromadnou. Ta si totiž i v době všeobecného zdražování drží třeba v Brně dlouhodobě nízkou cenu. A představitelé města neustále tvrdí, že její navýšení není na programu dne. Za roční jízdenku tam aktuálně cestující zaplatí 4 750 korun, což vychází zhruba třináct korun na den. A podobné sumy jsou to podle průzkumu Deníku také v dalších krajských městech v republice. Brno má navíc oproti menším městům a vesnicím v regionu tu výhodu, že šaliny, trolejbusy nebo autobusy jezdí každých pár minut, a tak se lidem ani nevyplatí na konkrétní spoj utíkat, aby jej stihli.

Lidé cestující po Brně se sice v autě vyhnou hlavně na podzim posmrkávajícím a pokašlávajícím cestujícím, ale v městské hromadné dopravě mají za málo peněz hodně muziky. A třeba v šalině nemusí řešit ani dopravní zácpy tvořící se na silnici.