Tedy pokud odsun nádraží zůstane na černé listině ministerstva dopravy.Náklady na jeho odsun v miliardách korun Brno nemůže zaplatit samo a ani pomoc z kraje či Evropy by je nezachránila. Klíčovým hráčem v odsunu je totiž stát. A nejen přímo pomocí ministerstva dopravy, ale i zprostředkovaně jakožto majitel Českých drah.

Přínos nového nádraží je totiž (při vší úctě to napíšu mírně) sporný a politikům se tak vrací úder za to, že naprosto ignorovali výsledek brněnského referenda, v němž velká většina (dohromady sedmdesát tisíc) Brňanů řekla v roce 2004 odsunu nádraží velké NE!

Slova o tom, že nebylo závazné, zněla a zní tak falešně, jak jen mohou znít od lidí, kteří tvrdí, že k referendu nepřišel dostatek lidí a přitom byli zvoleni jejich ještě menším počtem. Inu: někdy se malá účast hodí, jindy ne.

I proto nemá smysl ve snění o novém nádraží pokračovat. Nemluvě o tom, že by schramstlo tolik jinde potřebných peněz. A ty statisíce (nebo miliony) v kapsách od developerů za projekt Jižní centrum (protože o ty jde v odsunu především) si snad naši politici seženou jinde. Veřejných zakázek je přece dost a dost.