Kdo by si toho taky nevšiml, když z výloh i reklamy teče proudem rudá a srdíčka. Někteří lidé nedají na svátek zamilovaných dopustit (a pak nemohou druhým odpustit, když zůstanou neobdarováni). Řada lidí naopak považuje tento den za tak zkomercionalizovaný, že jej programově přechází a nemá ráda. Asi největší bude ale skupina těch lidí, kteří ho prostě ignorují.
Svátek zamilovaných má totiž podobné základy jako svátek matek a jiné podobné. Stanovit jeden den, kdy máme programově přesvědčovat naše nejbližší, že je skutečně máme rádi (nejlépe nákupem nějakého pěkně drahého dárku nebo aspoň květiny) je spíš výchova k lenosti. City bychom měli partnerům i rodině projevovat stále a nejen dárky. Pokud partner uvaří oběd, když je ten druhý nemocný, je to cennější než půlkilové balení čokolády ve tvaru srdce. Místo kytice růží pak potěší třeba lístek na sportovní zápas či do divadla kdykoliv během roku.
Valentýnský den ale netřeba zatracovat. Jen možná stačí omezit záplavu kýčových rudých věcí v obchodech a rozprostřít oslavu zamilovaných do celého roku.