Zvýšil se naopak počet ujetých kilometrů na jednu zaviněnou nehodu, a to o téměř pětadvacet tisíc na 168 tisíc kilometrů. Z celkového čísla 874 dopravních nehod, které se loni staly, šlo z větší části hlavně o drobné střety. Nejčastěji se při těchto kolizích podle dopravního podniku poškodila zpětná zrcátka nebo se pomačkaly plechy.

V téměř polovině případů nehody zavinilo nedání přednosti. „Šlo především o střety s tramvajemi, kdy řidiči osobních aut nedají přednost při odbočování vlevo. Tramvaji tak vjedou přímo do jízdní dráhy,“ vysvětlil provozní ředitel dopravního podniku Jan Seitl.
Ze statistik podniku také vyplynulo, že k nehodám častěji dojde v úterý a ve čtvrtek. Nejméně jich je naopak o víkendech, kdy je provoz méně hustý. „Nejrizikovější jsou z našeho pohledu ulice Palackého třída, Lidická, Dornych nebo Křenová. Právě zde evidujeme nejvyšší pošty nehod,“ dodal Havránek.

Nejvíce se celkově bouralo v říjnu, naopak nejméně v červenci. Největší počet nehod se podle podniku stalo mezi druhou a pátou hodinou odpoledne, tedy v době dopravní špičky.