Problém jsou podle mluvčí krajských záchranářů Michaely Bothové zejména uzavírky na velkém a malém městském okruhu. „Výrazně nám komplikují průjezd a prodlužují čas dojezdu. Jsou ucpané i boční uličky, takže ve špičkách mnohdy nejsme schopní projet,“ uvedla.

U každého výjezdu se záchranáři zdrží přibližně tři minuty. „Každý den máme tři stovky výjezdů a každá minuta se počítá. Sebemenší zpoždění může mít vliv na záchranu života,“ zdůraznila.

Problém podle ní není jen dojet na místo, ale i dovézt pacienta do nemocnice. „Řidiči aut se i navzdory situaci snaží pomoci, ale mnohdy prostě nemají kam uhnout. Neustálé zastavování a rozjíždění sanitky v koloně navíc není pro stav pacienta vhodné,“ vysvětlila mluvčí.

Komplikované dopravy na městském okruhu si všímají i jihomoravští hasiči. S výjezdy nicméně zatím zásadnější problémy nemají, město mají totiž rozdělené na obvody. „V každém je profesionální stanice, jejíž příslušníci ovládají místopis a vědí, kde kolonu čekat a jak se jí vyhnout. K větším událostem navíc posíláme více jednotek z různých směrů, nehrozí tak, že se zablokují na jedné trase,“ řekl mluvčí hasičů Jaroslav Mikoška.

I záchranáři podle Bothové dopředu uzavírky znají, je jich ale tolik, že i když zvolí jinou trasu, narazí na další. „Velký problém je například uzavřený Dornych,“ doplnila.

Kromě něj komplikují rekonstrukce i provoz u Koliště nebo na opravovaných úsecích dálnic D1 a D2. „Žádnou stížnost jsme od záchranné služby ani od jiných složek zatím nedostali. Pokud se tak stane, jsme připravení řešit se záchranáři konkrétní situace v problémových oblastech,“ sdělil náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek.

Kvůli uzavírkám každý den vyráží do práce autem o půl hodiny dřív Václav Prokop. „Chápu, že je třeba některá místa opravit. Dojezdy záchranek by ale uzavírky ovlivňovat neměly, někdo na to může doplatit zdravím,“ okomentoval.