U Holubic tam uvízl třeba Michal Vendl cestou do Vyškova. „V koloně stojím asi hodinu. Pohybuje se velmi pomalu. Někteří řidiči jsou dost nervózní, já se snažím být v klidu. Ženě jsem zavolal, že přijedu později. Nedaleko už je semafor, který dopravu zpomaluje, a za ním by už podle informací, které sleduji v mobilu, měla být situace klidná," doufal Vendl.

Trojice semaforů, na které odkázal, budou po dalších devět dní řídit dopravu na křižovatce silnic II/430 a I/50. Kvůli opravě dálnice cestáři uzavřeli nájezd na 210. kilometru dálnice ve směru na Brno a ubrali jeden jízdní pruh. „Jde o nejkritičtější část oprav," uznal mluvčí ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Z kolon měli obavy v Rousínově. Nakonec však podle starosty Jiřího Lukáška první den mnoho problémů nepřinesl. „Nejhorší byla situace ráno. Ale největší nápor aut bývá v pátek odpoledne a v pondělí," uvedl Lukášek.

Se zdržením musí počítat i cestující, kteří se do Brna vydají autobusy. „Omezení na dálnici je vždy velký problém zejména pro autobusy, které odjíždějí z Vyškova na Brno. Komplikace mají i spoje od Kyjova," přiblížil mluvčí koordinátora integrované dopravy Kordis Květoslav Havlík.

Největší problémy nastávají v ranní špičce. To se podle něj dá počítat se zpožděním kolem dvaceti až třiceti minut. „Úsek mezi Vyškovem a Brnem není kudy objet. Jakmile se uzavře dálnice, tak se okamžitě ucpe i silnice II/430. Ať pošleme autobusy kterýmkoli směrem, vždy zpoždění naberou. Někdy je i výhodnější zůstat na dálnici, tam se kolony pohybují, i když pomalu," dodal Havlík.

S komplikacemi musí řidiči počítat do třiadvacátého června, kdy omezení na 210. kilometru skončí.