Prvotní vyšetřování nasvědčuje podle něj tomu, že řidič vjel na přejezd, i přesto, že před ním blikala výstražná světla. „Zatím nemáme žádné důkazy o tom, že by signalizační zařízení nefungovalo nebo že byla jiná závada na železnici," informoval mluvčí.

Podle něj se nejedná o ojedinělý případ, kdy řidič nedbal zákazu vjezdu na přejezdu. „Je to problém především v místech, kde poblíže přejezdu bydlí lidé. Místní si myslí, že to znají a mají to vypočítané. Ne vždy to ale vyjde," varoval Drápal.

Drážní inspekce by proto chtěla docílit toho, aby na všech přejezdech byly v budoucnu závory. „Na všech nově vybudovaných přejezdech již závory jsou," řekl mluvčí.
Závory před přejezdem, kde se tragická nehoda stala, by uvítal starosta Rosic Jaroslav Světlík. „Už tady měly být před dvěma lety, kdy se měla trať přestavovat. Stále se to ale kvůli nesouhlasu některých aktivistů oddaluje," řekl Světlík.

Vlak jedoucí z Brna do Plzně se srazil s autem na železničním přejezdu ve Zbýšovské ulici mezi Teticemi a Rosicemi. Souprava vůz táhla ještě dalších dvě stě metrů.
Na místo okamžitě vyjeli hasiči. „Auto bylo zaklíněné pod vlakem, hasiči z něj vyprostili muže a poskytli mu první předlékařskou pomoc, ale muž na následky zranění zemřel," uvedla po nehodě mluvčí jihomoravských hasičů Pavla Pražáková.

Muž jel v autě sám. Nikdo další se proto při tragické nehodě nezranil. Trať byla zavřená takřka čtyři hodiny. Pro cestující České dráhy zařídili náhradní autobusovou dopravu.