VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Havárie parovodu na Kolišti způsobila dopravní zácpy

Brno /FOTOGALERIE, AKTUALIZOVÁNO/ - Kolony aut jedoucích krokem, tramvaje seřazené do jednoho pásu téměř od zastávky k zastávce. To čeká od středečního dne ještě minimálně další dva týdny Brňany, kteří pojedou přes centrum města přes křižovatku ulic Koliště a Cejl.

18.11.2009
SDÍLEJ:

Na křižovatce Cejlu a Koliště prasklo parovodní potrubí.Foto: DENÍK/Attila Racek

Havárie kolektoru s parovodem totiž ve středu dopoledne způsobila propad vozovky a dopravní zácpu a opravy zaberou ještě aspoň čtrnáct dní.

Dělníci se při opravách pořádně zapotí. Troubící a nadávající řidiči všude kolem jim práci nezlehčí. Silnice se totiž propadla na jedné z nejfrekventovanějších ulic v Brně.

A právě provoz na ní částečně způsobil současný problém. „Poklesly vrchní kryty sedmdesát let starého kolektoru a to mělo dopad i na silnici nad ním. Není se čemu divit, když ho ve třicátých letech stavěli, nad ním byla doslova zelená louka. Nikdo tenkrát nepočítal, že tam bude rušná křižovatka,“ řekl generální ředitel Tepláren Brno Alexej Nováček.

Podle něj způsobilo havárii nadměrné zatížení kolektoru, se kterým se nepočítalo. „Kromě aut a tramvají působila na kolektor ještě slaná voda, která se tam vsákla vždy po solení silnice. A to dlouhodobě bohužel kolektor nevydržel,“ řekl Nováček. Lidé se však podle něj nemusí bát, že by je havárie odřízla od tepla. „Vnitřek kolektoru i parovodu je naprosto v pořádku, poškození se ho nijak nedotklo,“ ujistil Nováček.

Opravu silnice musí zařídit teplárny, i když je ve správě Brněnských komunikací. „Lidé se rozčilují na nás a myslí si, že je to naše vina. Jen těžko se jim dá vysvětlit, že za to nemůžeme a není v naší kompetenci to spravovat,“ uvedl si správní ředitel Brněnských komunikací Roman Nekula. Opravy skončí nejdříve za čtrnáct dnů. „Klidně to ale můžou být i tři týdny, a to je vzhledem k vytíženosti téhle části města dost děsivá představa. Musíme se ale nejspíš připravit na nejhorší, totiž na kompletní zácpu,“ dodal Nekula.

To ovšem Brňany nijak netěší. „Tři týdny? To je jak noční můra. Teď abych to každý den nějak složitě objížděl nebo vstával o hodinu dřív,“ povzdechl si například Martin Dvořáček.

Ředitel tepláren Nováček ale slibuje, že v budoucnu už se podobné případy stávat nebudou. Teplárny totiž plánují v příštích deseti letech kompletně změnit vytápění v historickém jádru města z parovodů na horkovody. „Nejenže díky výměně snížíme aspoň na polovinu tepelné ztráty, které teď horká pára způsobuje, ale hlavně ulehčíme a zjednodušíme opravy kolektorů. Dostaneme se k nim totiž jednoduše pod zemí, takže cokoliv se stane, lidí na povrchu se to nedotkne,“ slíbil Nováček. Havárie na Kolišti se tak už nemá opakovat.

Autor: Markéta Forró

Místo události:
18.11.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnská Kometa. Ilustrační foto.

Brněnské vrcholové sportovní kluby si rozdělí přes šedesát milionů

Ilustrační foto.
1

Omezení aut před nádražím se odkládá na duben. Přípravy brzdí připomínky

Rodiče se neshodli a dívku do školy nezapsali. Zastal se jí Ústavní soud

Brno – Dívky, která se po několika dnech ve školní lavici vrátila zpět do školky, se v úterý zastal Ústavní soud. Případ provázelo několik soudních jednání poté, co se odloučení rodiče dívky nedohodli, zda má dítě chodit do brněnské nebo olomoucké základní školy.

Dopravní podnik prodává tramvaje RT6N1. Kvůli technickým obtížím je nevyužíval

Brno - Jedenáct let stály ve vozovnách, potom pár let i přes technické závady jezdily a teď je mají získat noví majitelé. Brněnský dopravní podnik prodává dva tramvajové vozy typu RT6N1, které byly dlouhodobě problémové.

Na spojnici cest. Kuřim se chlubí novou výstavou, připomíná historii města

Brněnsko - Procházeli jím paleolitičtí lovci, obchodníci s jantarem v době bronzové, švédská vojska při třicetileté válce i Napoleonova armáda. Místo, kde nyní stojí Kuřim, bylo už od pravěku významnou křižovatkou. Ucelená výstava o historii města však Kuřimi zatím chyběla.

Na kolejích loni zemřelo nejvíc lidí za posledních deset let. Většinou sebevrahů

Jižní Morava /ANKETA/ – Smrt pod koly vlaku čekala loni na osmatřicet lidí, pět z nich zemřelo při nehodě na železničním přejezdu. Zbylí si vzali život dobrovolně. Sebevraždu na kolejích volili hlavně muži. Rok 2017 byl nejtragičtější za posledních deset let.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>