Na vině bylo kovové spojení mezi dvěma soupravami tramvaje. Zadní část připojení první soupravy se kvůli poklesu elektřiny ohnula a zablokovala spojení s druhou soupravou. „To víte, ty moderní stroje. Poklesla elektřina a už to bylo. Ke všemu je to nekvalitní materiál,“ okomentoval problém s kovovou přípojkou jeden z dispečerů Dopravního podniku města Brna, kteří na místo dorazili.

Aby obnovili provoz na trati, přivolali odtahovou tramvaj. Mezitím oddělili pracovníci soupravy od sebe. „Tu první nám teď odvezou, s druhou pojede řidič sám, té nic není,“ dodal dispečer.

Po dvaceti minutách se tak tramvaj hnula z místa. A cestující, vyhlížející ze zamlžených oken ostatních vozů a čekající na odtažení porouchané soupravy, si oddechli.

Mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Pohanová potvrdila, že za zácpu mohlo nekvalitní zpracování. „Šlo o vadný vůz. Ale nebyla to žádná katastrofa, to se může stát vždycky. Je to stroj,“ uvedla mluvčí.