Informaci potvrdil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. „Zjistili jsme, že většina šroubů na kolejnicích v kritickém úseku nebyla dotažená. Mohla to být bezprostřední příčina havárie, budeme však dál pátrat po tom, proč celá situace došla tak daleko. zdá se to jako systémová chyba,“ uvedl Drápal. Doplnil také, že Drážní inspekce má k dispozici nahrávky rozhovorů mezi strojvůdci a výpravčími, kde si strojvůdci jasně stěžují na problematické chování trati už v pátek před nehodou.

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty, která trať provozuje, okamžitě po nehodě popřel, že by společnost o problémech věděla už v pátek. Reakci Správy železniční dopravní cesty na další informace od Drážní inspekce se zatím Vyškovskému deníku Rovnost zjistit nepodařilo.

Trať mezi Brnem a Bohumínem bude plně průjezdná zřejmě ve středu ráno. „Kontrolovat její bezpečnost už nebudeme, budeme muset důvěřovat provozovateli. Nemůžeme kontrolovat každý jeho krok a ostatně to ani není v našem popisu práce. Stav trati je odpovědnost Správy železniční dopravní cesty,“ dodal Drápal.

Kvůli vykolejenému vlaku obsluhují část spojení mezi Brnem a Bohumínem autobusy náhradní dopravy. Informace o výlukách České dráhy aktualizují na svém webu. „Není jasné, do kdy bude trať neprůjezdná. Nehoda ji však masivně poničila, takže odklízení potrvá zřejmě až do středy,“ uvedla regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.