Policisté zatím vyslechli desítku svědků, mezi nimi i řidiče tramvaje. „Vyšetřovatel získal i další kamerové záznamy nehody od řidiče, který projížděl místem a přihlásili se i další očití svědkové,“ popsal vyšetřování vážné nehody Chaloupka.

Jako nejpravděpodobnější příčina nehody se zatím podle dřívějších vyhlášení vyšetřovatelů jeví technická závada na trolejbusu. Šlo o typ Škoda 21Tr. Drážní úřad se proto nyní chce při kontrolách vozidel zaměřit právě na tento typ. „Při státních dozorech se u dopravních podniků zaměříme mimo jiné na kontrolu a dodržování takzvaného údržbového řádu, a to včetně záznamů v něm uvedených,“ uvedl šéf Drážního úřadu Jiří Kolář.

V republice jezdí devadesátka trolejbusů typu Škoda 21Tr. Nejvíce jich je v Brně, patnáct vozů používají v Pardubicích. Tamní dopravní podnik jich deset stáhl z provozu, dalších pět kontroluje.