Značně poškozená byla po loňské nehodě, při které se zranilo čtyřicet cestujících, přední část soupravy spolu s podvozkem. „Kabinu jsme museli demontovat, všechny díly jsme buď opravili, nebo nahradili,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Opravy, za které dopravní podnik zaplatil dva miliony korun, prodloužily dlouhé čekací lhůty na náhradní díly i pandemie koronaviru. „Na jeden z komponentů jsme čekali půl roku,“ zmínila Tomaštíková.

Doplnila, že opravné práce v dílně dopravního podniku v Medlánkách trvaly dlouho i kvůli tomu, že pracovníci dávali přednost opravám tramvají poškozeným při drobnějších srážkách, aby se mohly co nejrychleji vrátit do provozu.

Kromě linky x12 plánují zástupci dopravního podniku soupravu využít i na lince 8 nebo jiných, kde využívají obousměrné tramvaje.