Závěrečnou zprávu inspekce zveřejnila nedávno. „Na příkaz dopravní značky Stůj, dej přednost v jízdě nezastavila auto tak, aby měla náležitý rozhled na trať, a nepřesvědčila se, zda může železniční přejezd bezpečně přejet,“ sdělil ve zprávě inspektor Libor Bruzl.

Inspektoři uzavřeli také vyšetřování loňské červencové srážky nákladního auta na železničním přejezdu mezi Velkými Opatovicemi a Šebetovem na Blanensku s osobním vlakem, který následně vykolejil. Nehoda si vyžádala dvě zranění, škoda byla zhruba dva a půl milionu korun. I tady bylo na vině nedovolené vjetí nákladního automobilu na železniční přejezd v době, kdy se k němu blížil osobní vlak. „Řidič se nepřesvědčil, zda může železniční přejezd bezpečně přejet,“ sdělil ve zprávě inspektor Ondřej Chromý.

Nehod na železničních přejezdech na jihu Moravy postupně ubývá. V roce 2019 jich podle statistik bylo dvanáct, zemřelo při nich šest lidí. „Loni jich bylo devět, čtyři lidé zemřeli, čtyři se zranili,“ zmínil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Správa železnic postupně modernizuje zabezpečení přejezdů v celé republice. „Prioritně přistupujeme ke zvýšení stupně zabezpečení u přejezdů na silnicích prvních až třetích tříd, přejezdů s opakovaným výskytem nehod i uvnitř obcí,“ uvedla jejich mluvčí Nela Friebová.

Letos plánují opravit deset přejezdů v kraji. Nejvíce je jich mezi Hustopečemi a Šakvicemi na Břeclavsku.

Přejezd u Ivančic, kde se stala smrtelná nehoda, je zabezpečený pouze výstražným křížem. Kříží jej účelová komunikace. „Byl bez závor i bez světel,“ potvrdil tehdy policejní mluvčí Bohumil Malášek. Příčinu v systému bezpečnosti ale Drážní inspekcí nezjistila, ani nevydala bezpečnostní doporučení.

Srážky na železničních přejezdech v kraji

2021: leden až duben 2020: leden až duben 2020: celý rok 2019: celý rok
Nehody 3 1 9 12
Úmrtí 0 0 4 6
Zranění 1 1 4 6