Vlak do auta narazil před půl jedenáctou dopoledne. „Viděl jsem, že dodávka jela směrem z města a chtěla přejet koleje. Jenže v tom přijel vlak a do auta narazil. Vůbec jsem ale neviděl, že by svítila signalizace. Vypadá to, že ji opravovali, protože je rozebraná. Proto asi řidič před přejezdem nezastavil,“ popsal nehodu důchodce, který bydlí poblíž přejezdu.

Podle něho strojvedoucí ani nehoukal. „Všechny ostatní vlaky jsem houkat slyšel, ale tenhle ne,“ dodal muž.

Jeho slova potvrzují i první výsledky vyšetřování Drážní inspekce. Podle nich nehodu zavinil zřejmě právě strojvedoucí. „Na přejezdu zrovna technici opravují signalizační zařízení. Strojvůdci proto dostali pokyn, aby tam jezdili rychlostí kolem deset kilometrů v hodině. Mohli by si tak včas všimnout auta. Vlak ale dodávku tlačil 174 metrů, než se mu povedlo zastavit. Vypadá to proto, že jel moc rychle. Ještě ale musíme prozkoumat záznam z lokomotivy a vše důkladně prošetřit,“ poznamenal mluvčí Drážní inspekce Martin Zlámal.

K havárii museli vyjet i hasiči. „Bylo potřeba vytáhnout řidiče z auta. Naštěstí se nám povedlo otevřít dveře, a tak jsme nemuseli použít hydrauliku. Poté jsme ho předali záchranářům. Museli jsme také pomocí jeřábu vyprostit auto,“ uvedl mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.

Záchranáři zraněného řidiče na místě ošetřili a převezli ho na urgentní příjem do Fakultní nemocnice Brno. „Muž je nyní u nás hospitalizovaný se středně vážnými poraněními. Jeho stav je stabilizovaný,“ informovala o pacientovi mluvčí nemocnice Anna Mrázová.

Kvůli nehodě byla několik hodin uzavřená trať v okolí havárie. „Mezi stanicemi Zastávka u Brna a Brno hlavní nádraží jezdily autobusy náhradní dopravy. Deset minut před jednou hodinou se nám povedlo obnovit provoz na jedné koleji a o sedmnáct minut později byl provoz obnovený úplně,“ řekl Radka Pistoriusová z Českých drah.

Pracovníci Drážní inspekce nakonec vyčíslili škodu na celkem sedmdesát tisíc korun. „Čtyřicet tisíc je škoda na autě, třicet tisíc na vlaku,“ dodal Dohnal.