Podle prvních informací nehodu zřejmě zavinila žena. „Havárie se stala na přechodu pro chodce a tam má tramvaj přednost. Musíme ale ještě prověřit, jestli tramvaj nejela třeba moc rychle,“ upozornil mluvčí brněnských policistů Pavel Šváb.

K nehodě vyjeli i brněnští záchranáři, kteří ženu ošetřili. „Důchodkyně měla středně těžké poranění hlavy, oděrky a pohmožděniny. Zdravotníci ji proto převezli do Fakultní nemocnice Brno,“ sdělil mluvčí jihomoravských záchranářů Radek Turin. Jeho informace potvrdila i mluvčí bohunické fakultní nemocnice Anna Mrázová. „Žena zůstala v nemocnici a je ve stabilizovaném stavu,“ doplnila Mrázová.

Odklon dopravy

Kvůli nehodě musel brněnský dopravní podnik na několik minut odklonit dopravu. „Ženu srazila tramvaj linky číslo 1 v 8:53, když jela do zastávky Hlavní nádraží. Tramvaje jedoucí tímto směrem jsme proto asi dvacet minut odkláněli přes náměstí Svobody,“ řekla mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Pohanová.

Nehody tramvají řeší nejen policie a dopravní podnik, ale také Drážní inspekce. V Brně se s podobnými haváriemi setkává zhruba jednou za dva týdny. „Za první letošní čtvrtletí jsme zaznamenali už šest případů, kdy tramvaj srazila chodce. Při žádné z těchto nehod zatím naštěstí nikdo nezemřel,“ informoval mluvčí inspekce Martin Drápal.

Oproti loňskému roku navíc počet sražených chodců výrazně klesl. „Minulý rok jsme za stejnou dobu zaznamenali skoro dvojnásobek takových nehod – jedenáct,“ dodal Drápal.

Vlakových nehod přibylo

Drážní inspekce v pondělí zveřejnila také statistiky vlakových nehod. Podle nich v kraji přibylo srážek vlaků s auty. „Loni byly v prvním čtvrtletí čtyři, letos jich bylo sedm. Zemřeli při nich tři lidé a čtyři se zranili,“ řekl Drápal. Podle něho mohou za většinu havárií řidiči aut. „Často argumentují třeba tím, že byli oslněni sluncem a přehlédli světelnou signalizaci. Občas ale přiznají i to, že nedávali pozor,“ uvedl Drápal.

Podobné příčiny mají i nehody, kdy vlak srazí chodce. „Havárie se stávají většinou v místech, kam mají lidé zakázaný vstup. Strojvedoucí proto nepočítá s tím, že se tam někdo objeví,“ podotkl Drápal. Podle něj se v takových případech navíc většinou nedá zjistit, zda šlo o nešťastnou náhodou nebo o sebevraždu.