Na nějaký čas omezila železniční dopravu do Brna i z něj. „V noci se nejvíce dotkla dvou rychlíku EuroNight. Nemohli jet přes Pardubice, odklonili jsme je na Havlíčkův Brod. Cestující z Pardubic přejeli jiným vlakem do Kolína, tam mohli nastoupit na své rychlíky,“ řekla mluvčí Českých Drah Radka Pistoriusová a uvedla, že v noci ze soboty na neděli jezdí nejméně lidí. „Větší problém by byl v noci na pondělí. Hodně lidí dojíždí tu noc za prací,“ dodala Pistoriusová s tím, že výluka v Pardubicích se mohla dotknout asi dvacítky lidí.

Nehodu od neděle vyšetřuje drážní inspekce. „Pravděpodobně ji způsobila závada na výhybce,“ uvedl mluvčí drážní inspekce Martin Drápal. Předběžně odhaduje škodu na necelého tři a půl milionu korun. „Nejdříve se převrhla cisterna a strhla sebou ještě jednu. Třetí vagon v soupravě už jen vykolejil,“ popsal situaci Drápal.

Převržené cisterny shodily sloupy elektrického vedení. Ty padly před lokomotivu projíždějícího osobního vlaku jedoucího z Brna do Tišnova. „Strojvůdce včas viděl, že se něco děje a začal brzdit. Do sloupů už vlak více méně jenom ťuknul. Žádnému cestujícímu se nic nestalo,“ uvedl Drápal s tím, že nejhůř poškozená z celé soupravy je lokomotiva, na kterou spadly dráty a několik úlomků poničilo takzvaný sběrač. Ten spojuje lokomotivu s elektrickým vedením a dodává jí proud.

V neděli od rána do asi půl druhé nejezdily vlaky mezi Královým Polem a Hlavním nádražím, nahradily je autobusy. „Dopravu jsme obnovili aspoň na jedné koleji. Vlaky měli zpoždění nanejvýš pět minut,“ řekla Pistoriusová.

Na obě koleje by se měly vlaky vrátit už v noci na pondělí. „Některé spoje jsme museli vynechat. Hlavně pokud jeli stejným směrem dvě soupravy po sobě. Nahradili jsme je tím, že rychlíky naberou cestující i na místech, kde obvykle nezastavují,“ vysvětlila Pistoriusová. Přesto by si podle ní měli lidé plánující cestu po železnici, zavolat na nádraží, aby se informovali o aktuální situaci.

Na místě pomáhala i jedna jednotka brněnských hasičů. „V jedné z cisteren byla látka, která se přidává do propan-butanu. Naši hasiči pomáhali hlídat, jestli neunikají nebezpečné chemické látky,“ uvedl mluvčí hasičů Jaroslav Haid s tím, že po nehodě nenaměřili žádné nebezpečné hodnoty chemikálií.

Kvůli poškozené výhybce vykolejil vlak se třemi vagony i v dubnu roku 2009. „Vlak vykolejil při sunutí soupravy na nádraží krátce po sedmé hodině ranní. Vagóny ale byly prázdné a nikomu se nic nestalo,“ uvedl tehdy Zdeněk Vozdecký ze Správy železničních a dopravních cest. Vykolejení způsobilo škodu za milion korun.