Nadopovaný čtvrtým místem z minulého závodu v Barceloně míří Karel Abraham k osmé Velké ceně letošního mistrovství světa silničních motocyklů. Pozítří se dvacetiletý Brňan na německém Sachsenringu pokusí v sedle stroje FTR o další bodový zápis mezi jezdci třídy Moto2.

Máte rád brambory?
Jo. Chutnají mi skoro ve všech úpravách. Proč se ptáte?

Čtvrtému místu říkají sportovci bramborová medaile a minulý týden vám váš fanklub pověsil kolem krku za výsledek v Barceloně opravdovou bramboru. Samozřejmě na slušivé stuze…
(směje se) Čtvrtá příčka byla určitě skvělý výsledek, který chci zase zopakovat. A pokud ho ještě vylepším, bylo by to super. Jenže všichni víme, že ve třídě Moto2 je veliká konkurence.

Co kdyby vás na konci sezony čekal pytel napěchovaný medailemi z brambor?
To bych určitě bral. I když kdyby těch brambor bylo víc, asi by mě mrzelo, že nedojedu také někdy třeba třetí. Ale samá čtvrtá místa bych každopádně bral jako dobré výsledky.

Už vám pořádně došlo, před jakými esy jste v Barceloně dojel?
Jsem rád, že se mi závod tak povedl, ale musím výsledek ještě párkrát zopakovat, abych ho potvrdil. Čtvrté místo ale nebyla náhoda. Kdyby to tak dopadlo i v předcházejících podnicích, moje sezona by vypadala úplně jinak.

Přesto jste díky katalánské bramboře poskočil v průběžném pořadí šampionátu z dvaadvacátého na patnácté místo. To je ve vyrovnané třídě markantní postup.
Každý závod třídy Moto2 je samostatná kapitola. Věci se neustále mění, pořadí přesunuje. Stále existují střelci, kteří zazáří v jednom závodě a pak nic. Nevím, jestli je to náhoda, nebo jim ten závod tak mimořádně sedne. Například Američan Kenny Noyes měl v Le Mans pole position a pak dojel úplně vzadu. Je to celé takové zvláštní.

Posledním zastavením tříd do 125 ccm a Moto2 před Brnem je o víkendu Velká cena Německa. Vzpomenete si, jak jste loni na Sachsenringu ztratil kvůli volbě pneumatik?
Od té doby už tolik netaktizujeme, ani jsme k tomu neměli moc příležitostí. Toho, že jsme tehdy vsadili na mokré pneumatiky, lituji. Na druhou stranu, pokud by z toho černého mraku zapršelo, byl by to bezproblémový a asi i hodně úspěšný závod.

Co podle vás specifický Sachsenring provede s třídou Moto2?
Mám obavu z toho, že na tak krátkém okruhu si bude čtyřicet jezdců překážet. Stává se to i na delších tratích, co teprve na Sachsenringu. Ze závodu strach nemám, ale v kvalifikaci to bude hodně tvrdé.

A ještě velké horko k tomu…
Doufám, že na Sachsenringu už takové nebude. V neděli na Masarykově okruhu při mistrovství světa superbiků bylo vidět, jak je hrozné v takových podmínkách závodit. V hrbu vzadu na kombinéze máme pití s trubičkou, ale při jízdě voda dost cáká. Je to nepříjemné stejně jako neustálý kontakt rtů s trubičkou. Docela mi to vadí, takže pitný systém používám vlastně jen v Malajsii. Tam to bez vody nejde ani náhodou.