Abrahamův tým Cardion AB se už s Hondou na příští rok předběžně dohodl v srpnu a nyní byla smlouva zpečetěna. "V sezoně 2014 dochází k řadě zásadních změn v pravidlech, která by měla kompenzovat produkčním motocyklům včetně toho našeho jejich handicap. Je velmi těžké odhadnout, jak se nová pravidla promítnou do výsledků, ale věřím, že MotoGP bude příští rok vyrovnanější a zábavnější než letos nebo v předchozích letech, a to nejen na předních pozicích," uvedl manažer týmu Karel Abraham starší.

Abrahamův produkční motocykl bude mít oproti strojům s tovární podporou několik významných modifikací. Nebude vybaven nejnovější bezztrátovou převodovkou, bude mít konvenční systém otevírání ventilů pružinami namísto pneumatického a bude mít společnou elektroniku Magneti Marelli. Na druhou stranu tým bude moci použít až dvanáct motorů za sezonu namísto pěti, které mají k dispozici motocykly s tovární podporou, a bude moci používat nádrž na 24 litrů paliva namísto dvacetilitrové.

Třiadvacetiletý Abraham, jenž se v úterý podrobil operaci levého ramene, na nový stroj poprvé usedne zřejmě až začátkem února při prvních oficiálních předsezonních testech v Sepangu. "To pro nás znamená, že přijdeme o dva dny testování ve Valencii. Ty sice nejsou zdaleka tak důležité jako jarní testy, ale minimálně díky nim můžeme získat hrubou představu o tom, jak se motocykl chová, v čem je jiný a na co se připravit nebo zaměřit před jarními testy," uvedl jezdec.