Klání ve Spojených státech amerických bude pro jezdce mistrovství světa silničních motocyklů ve třídě Moto2 reparátem za domácí závod, do kterého kvůli otřesu mozku nemohl vůbec nastoupit.

Stačily dva týdny na vymazání špatných vzpomínek?
Mrzet mě to bude vždycky, ale co nadělám? Postupem času to bude lepší, úplně to však neodezní nikdy. Teď se musím co nejrychleji vrátit do laufu, ve kterém jsem byl před Brnem.

Za šest let vašeho působení v seriálu mistrovství světa jste kvůli zranění vynechal zatím jen čtyři závody. Na brněnském okruhu padali i jiní jezdci, tempo je tak vybičované?
Jezdí se na plný plyn a pak se občas něco podobného stane. Padá se nejenom v trénincích a kvalifikacích, ale také v závodech. Je to samozřejmě škoda, jenže tak už to v mistrovství světa prostě chodí. Musíme se tomu přizpůsobit.

Před Velkou cenou na Masarykově okruhu jste vtipkoval, že Brno je pro vás zakleté, a tak by bylo lepší, kdybyste závod sledoval rovnou z tribuny. Žert se nakonec proměnil v tvrdou realitu…
Asi jsem to přivolal, příště takové věci už říkat nebudu. Bylo nepříjemné být u toho, když ostatní závodí a já nemůžu být na trati s nimi. Víc než na moji třídu Moto2 jsem se raději díval na závody stopětadvacítek a MotoGP. Všechno mě mrzelo o to víc, že jsem měl šanci na dobrý výsledek.

Budete po nedávném podpisu smlouvy s týmem Ducati sledovat závody třídy MotoGP pozorněji než doposud?
Počkám až skončí sezona. Potom se budu dívat na záznamy, jak jezdci ve třídě MotoGP závodí, co na trati dělají, jak ovládají motorky. Na internetu je všechno dobře vidět.

O víkendu pokračuje šampionát v Indianapolis. Pro formuli 1 a motocykly jsou tam speciální úseky s častými vracečkami. Zatím jste tam závodil jen na dvěstěpadesátce, stroje Moto2 jsou však těžší. Nemáte z toho trochu obavy?
Na Velkou cenu USA jsem zvědavý, bude to tentokrát úplně jiné než na dvoutaktních strojích. Už s dvěstěpadesátkou jsem tam měl v některých zatáčkách co dělat, abych motorku správně natočil. Někdy to bylo úplně brutální. (usmívá se) S motocyklem třídy Moto2 to může být v Indy dost zajímavé.

AMOS KREJČÍ