„Měli jsme v tuto dobu zkoušet ve Vallelunze prototyp aprilie pro novou třídu Moto2. Ale pak se to jaksi podivně zamotalo a všechno je jinak,“ naráží Brňan na kotrmelce předváděné italskou firmou po listopadové tečce světového šampionátu.

Ten se po padesáti letech definitivně rozloučil s kubaturou do 250 kubických centimetrů, kterou od příštího roku nahradí třída Moto2. V jejím startovním poli budou závodit stroje různých výrobců, poháněné ale identickými čtyřtaktními motory Honda 600.

I v této technicky poněkud pikantní situaci hodlala Aprilia do třídy Moto2 zasáhnout a mezi jezdci, kteří měli renomé jejího loga hájit, byl i Abraham. „Aprilia však začala svoje rozhodnutí den ze dne měnit. V jednu chvíli už se zdálo, že je všechno jasné a naši mechanici jeli do Noale smontovat motorku. Když už byla skoro hotová, Aprilia prohlásila, že od projektu Moto2 definitivně odstupuje. A tak mechanikům nezbylo nic jiného, než nechat motorku motorkou a vrátit se domů. Škoda, stroj vypadal prý moc pěkně, což je u Aprilie obvyklé, a zdálo se, že bude i rychlý,“ dusí v sobě Abraham směs lítosti a zmaru.

Brněnský tým Cardion AB Motoracing okamžitě reagoval hledáním jiného řešení. „Domluvili jsme se s jistým anglickým výrobcem, ale nic ještě není stoprocentní, takže jméno říkat zatím nebudu. Jejich motorku teď testuji ve Valencii, odkud bych se měl přemístit k dalším testům do Almerie,“ poodhaluje Abraham svoje momentální aktivity.

Tápání Aprilie přivádí do úzkých mimo jiné i tým bývalého mistra světa Jorge Martineze. „Ten možná stroje nakonec dostane. Chování Aprilie každopádně nikdo nechápe. Třeba jí motory Honda začaly přece jen vadit, třeba je to jakýsi truc vůči promotérovi mistrovství světa. Kdoví. Doufám, že pozadí celého případu jednoho dne vypluje na povrch,“ dodává Abraham.