Zkoušeli jste někdy řídit auto ve Velké Británii, kde se jezdí na levé straně silnice? Zažijete totální změnu. Něco podobného teď provází i jezdce Karla Abrahama, akorát v motocyklovém mistrovství světa. Minulý týden si třiadvacetiletý brněnský rodák vyzkoušel na úvodních letošních testech od úterý do čtvrtka svůj nový závodní stroj Aprilia ART pro blížící se ročník nejprestižnější kategorie MotoGP.

Co se změnilo oproti ducati, se kterou jste jezdil minulou sezonu?

Motorka se loni chovala dost nepředvídatelně, takže teď zažívám něco úplně jiného. A není lehké si na to zvyknout.

Takže aprilie se chová předvídatelněji, pouze na to nejste zvyklý?

Prakticky ano. Ducati fungovala hodně přes předek, zatímco u současné motorky je to právě naopak. Můžu teď jezdit, jak jsem si dřív vůbec nemohl dovolit. Sice mě čeká ještě hodně práce, ale snad se mi vyplatí.

Ve výsledkové listině třídenních testů v Malajsii jste figuroval až na celkovém 21. místě. Jste s výsledkem spokojený?

Neskončily úplně podle představ. Myslel jsem si, že budu zajíždět lepší časy, ale zatím mi dělá velké potíže správné načasování brzdění.

Od letošní sezony se v mistrovství světa po třech letech opět potkáváte s českým jezdcem Lukášem Peškem. Dřív jste se nikdy příliš nepřátelili, jak je to nyní?

Na našem vztahu se nic nezměnilo. Nemáme spolu žádný problém, ale ani nikdy nebudeme velcí kamarádi.

Takže Pešek jako nováček prestižní třídy za vámi asi nechodí pro rady.

Vztahy ve světovém šampionátu jsou stejné jako na jiném pracovišti. Máte tam lidi, se kterými se normálně bavíte a ty, které moc rád nemáte. Ale i s nimi normálně pracujete, jen se tolik navzájem neřešíte. Tak to máme mezi sebou i my.

Dokážete si představit, že byste končil ve výsledkové listině až za ním?

To by se mi nelíbilo. Chci dojíždět před ním. Nejde jen o to, že máme mezi sebou vztah, jaký máme. Jedná se i o rivalitu mezi dvěma závodníky pocházejícími ze stejné země.