Ale také pády a zranění při testech, kvůli kterým musel Abraham vynechat celkem čtyři Velké ceny. „Motorka výkonnostně slabá nebyla, ale v zatáčkách strašně klouzalo přední kolo. Jela dobře, ale nedržela na trati," popisuje dvaadvacetiletý Brňan hlavní obtíže.

Místo se soupeři proto bojoval spíš s italskou technikou. „Je to škoda. I když jsme v sezoně radikálně změnili nastavení, odezva motorky byla minimální," krčí rameny.

První příznaky „nemoci" svého stroje poznal už v předsezonních testech. „Hned jsem věděl, že nejede úplně podle představ. To jsem ale ještě netušil, jak moc velký problém z toho bude. Myslel jsem si, že si zvyknu. Ale nestalo se," mrzí brněnského rodáka.

Loni Abraham nasbíral 64 bodů a těsně mu unikl titul nováčka roku. Letos si o pět bodů pohoršil, když první čtyři závody marně čekal na dojetí mezi elitní patnáctkou jezdců. „Nechci se vymlouvat, ale z devadesáti procent přičítám bodový propad motorce, která zdaleka nefungovala podle představ," tvrdí.

Zlom k lepšímu nastal až od červnové Grand Prix USA. Od té chvíle dojel kromě sanmarinského závodu vždy nejhůř do jedenáctého místa. „Začátek roku byl katastrofální. Pak se situace trochu zlepšila a začal jsem pravidelně dojíždět do cíle, což je pozitivní. Snažím se to tak brát," říká Abraham, který letos poprvé po pěti letech dojel do cíle domácí Velké ceny České republiky na brněnském Masarykově okruhu.

„Tento rok z kariéry nevymažu, ale i špatné zkušenosti můžou být k něčemu dobré," dodává.

S nadějí už proto vyhlíží následující ročník, ve kterém se v nejprestižnější kubatuře představí s novým strojem. Ducati vymění za výkonnostně slabší aprilii kategorie CRT. Tyto motorky pohání speciálně upravené motory vycházející ze sériové produkce. „Neměli jsme v plánu odcházet od italské firmy, ale po tom všem jsme se rozhodli, že nemá cenu zůstávat. Mrzí mě to, protože ať už byla motorka jakákoli, měl jsem díky ní šanci jezdit vepředu. Aprilie ji nyní bohužel nemá," přibližuje Abraham příští sezonu, kterou považuje jako přechodnou.

Až v následujícím roce 2014 by nová pravidla měla opět o něco zmenšit současný výkonnostní rozdíl mezi továrními motorkami, mezi něž patří i ducati, a právě stroji kategorie CRT.

Zimní pauzu věnuje Abraham hlavně posilování a pokračování vysokoškolského studia práv, ve kterém v srpnu získal bakalářský titul. Novou sezonu odstartuje 31. břez-na nočním závodem v Kataru.